[WN] Western boots voor smalle voeten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

Western boots voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 12:49

Hey bokkers,

Ik wil al een hele tijd van die stoere western boots kopen. Het probleem is dat ik vrij smalle voeten en kuit heb. Eerst wilde ik dressuurlaarzen kopen maar mijn kuitmaat bestaat gewoon niet. En mijn budget is spijtig genoeg niet groot genoeg om laarzen op maat te laten maken.

Iemand met hetzelfde probleem? Bestaan er misschien boots waar het gehele model smal is?

Alvast bedankt! :wave:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western boots voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:35

Sommige Ariatmodellen zijn smal. Westernlaarzen hoeven ook niet nauwsluitend om je been te zitten, dus qua kuitmaat heb je niet zo'n probleem denk ik.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 17:23

Inderdaad, op dat vlak zijn de boots dan handiger als dressuurlaarzen. Vooral aan mijn enkel moet het dan wel goed aansluiten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:48

voor iets meer dan wat goede standaard western boots kosten kun je ze maatgemaakt laten maken in italie.
ik laat altijd lacers maken (van die western rijschoenen) omdat ik dat fijner vind. maatgemaakt bij Muzi.
de lacers met normaal leer kosten 370.
kwaliteit is echt helemaal geweldig, ik heb nu een 2e paar besteld omdat ze zouden gaan sluiten.

voor een paar impele gewone fabriekslaarzen betaal je ook al snel ruim 300 euro. dat beetje meer is het mij 1000% waard.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:59

Ik heb een ontzettend smalle voet en heb de ariat heritage r toe. Hij zit echt heerlijk bij mij! Maar niemand anders past m aan als ze willen proberen omdat t te smal is :')
Enige nadeel is dat er geen spoorhouder aan zit. Nouja, heel klein. T kan wel maar sommige sporen zkken af.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 12:46

QuarterH: Even openingspost beter lezen, mijn budget als studente is hiervoor spijtig genoeg te klein. Maar goed om te weten, misschien voor later. :)

Eileen_: Ariat heritage is leuk model, bedankt voor de tip! :) (en sporen zal ik niet nodig hebben :P )

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:00

Oooh zo'n herkenbaar probleem! Ik heb ook smalle voeten en kuiten, en dan ook nog eens maat 41-42.

Het is een kwestie van veel soorten passen, helaas in NL niet de meeste keuze. Vaker zijn laarzen in de uitverkoop smaller omdat die de gemiddelde mens niet passen. Bij de kuiten hoeft het niet aan te sluiten zoals een dressuurlaars, maar wel strak genoeg zodat je broek er niet op blijft hangen want dat is echt heel irritant. Lace-ups zijn ook een optie, maar boots zijn veiliger.

Let op de breedtematen (B, C, D etc), verschilt verder wel een beetje per merk hoe smal/breed ze daadwerkelijk uitvallen.

De ariat heritage r toe is inderdaad smalle laars, ik heb ze toevallig zelf ook ooit gehad, maar ik vind zelf de puntigere voorkant minder fijn. Voor de sporen kun je altijd van die rubberen bandjes gebruiken.

Momenteel heb ik anderson bean (breedtemaat D, maar met zooltje is het als een B) en twistedX womens ruffstock (wrs 0019) breedtemaat B, die mij goed passen. Ook ferrini's hebben ze smalle laarzen (heb model 81093-02, breedtemaat B), maar kwalitatief en comfort iets minder (zijn dan ook weer wat goedkoper, en gekocht als 'erbij'. Heb het zooltje vervangen door een ariat insole, en dat maakt de laars meer comfortabel).

M'n zus, ook smalle kuit/voet, heeft Justin's aqha boots, weet niet precies welk type/maat, die haar goed passen.

Succes!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:48

_Linda: Veel tips, bedankt, zal meteen googlen naar alle modellen! Heb het inderdaad ook niet voor die puntige tip, dat is ietsje té vind ik :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:16

Ik heb ontzettend smalle voeten en ik heb laarzen van old west. Zitten heerlijk! er is op het moment iemand op de Markt die ze aanbiedt in maat 7, zijn die misschien iets voor je?

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:18

Interessant! Heb je een linkje? Ik weet enkel niet wat maat 7 is in de "gewone" maten.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:23

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:39

Spijtig genoeg te klein. Maar wel leuk model!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:53

_Linda schreef:
Lace-ups zijn ook een optie, maar boots zijn veiliger.

waarom zouden boots veiliger zijn dan lacers?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:54

quarterH schreef:
waarom zouden boots veiliger zijn dan lacers?

Zelfde reden dat je broncriders altijd laarzan aan hebben. Als je in de beugels blijft hangen glijden ze af. Natuurlijk hoop je dat het niet voorkomt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:02

gelukkig ben ik geen bronc-rider :-)
en dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de laars. sommigen gaan dan ook echt niet zomaar uit haha!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 16:22

ik dacht er ook aan, bij dressuurlaarzen zou dat dan ook vrij onveilig zijn!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:11

Ik heb ook smalle voeten en ik heb sendraas gehad, die zaten prima alleen qua schoen maat iets te krap.
Nu heb ik fat babys van ariat en die zijnook smal, niet zoals mn sendraas maar deze kunnener goed mee door .

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:05

Interessant hier...
Ik ben ook op zoek naar boots, maar heb zelf ook wel smalle kuiten en onderbenen... Dus de meeste laarzen gapen echt bovenaan (te breed).
Iemand tips?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:57

(Misschien domme vraag... Maar ik ben nog een groentje:
Zijn deze Sendra boots geschikt voor rijden?)
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:11

Nee. Westernrijlaarzen zijn alleen als rijlaars geschikt als ze een ronde of vierkante neus hebben en een rechte korte hak.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:20

Ik heb sinds een anderhalfjaar de Ariat Roper Heritage. Ideaal! Vind ze heel fijn en zetten nog genoeg uit.
Wil niet anders meer :) Hier ook wat bredere kuiten, in begin voelt het wat nauw maar je loopt ze snel genoeg uit. Succes!
http://www.ariat.com/HRTG_ROPER_W_FOO.h ... WN#start=7

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:28

Annekexxx schreef:
(Misschien domme vraag... Maar ik ben nog een groentje:
Zijn deze Sendra boots geschikt voor rijden?)
[ Afbeelding ]

Hee wat toevallig, deze heb ik.. (vierkante neus) (op de foto lijkt het een punt neus) met rijden draag ik ze haast nooit.. vind ik zonde :D maar kan wel hoor!!!

Deze zijn wel heel smal! Ik heb ook super smalle voeten!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 06:59

Hmm... Dus ze kunnen wél of niet om mee te rijden? :-) (Het is idd een ingestikte of afgeplatte neus.)

Ik vind de meeste er eigenlijk vrij 'lomp' uitzien met mijn smalle onderbenen...
En ik merk dat mijn sporen niet goed blijven zitten om mijn tijdelijke korte dressuurlaarsjes... dus ik moet echt wel iets beters vinden...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 07:45

Ik heb er geen problemen mee..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:13

Sporen dragen is ook niet echt mogelijk met deze laarzen aangezien de hak schuin is en er al iets zit (wat wel lijkt dat er af kan, dat wel). Daarnaast zijn ze wel afgestompt,maar vrij spits. Dat kan ook mogelijk niet fijn zijn voor je paard.