veelzijdig VS springzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Towerfee

veelzijdig VS springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 20:41

ik weet het echt niet meer !
ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuw zadel, maar nu ik eindelijk genoeg heb begin ik echt serieus te twijfelen tussen een springzadel en veelzijdigheidszadel.als ik een springzadel koop is het een roma jump van prestige, heeft hier iemand ervaring mee ? en een veelzijdig heid heb ik geen idee welk zadel het zou worden. heeft prestige veelzijdigheid zadels ? ik rij lrv dus het zadel zal moeten dienen voor het springen, individuele dressuur en viertal. door de week heb ik 1 uur springles en 1 uur dressuurles. ik ben een springruiter en wil ver der gaan in het springen, maar ik rij lrv en de rest hoort er nu eenmaal bij. in de winter rij ik alleen winterjumpings en ik we gaan ook geregeld wandelen.

weet iemand raad, of heeft er nog iemand hetzelfde probleem ?

dit is het springzadel dat ik wil kopen:
http://www.ruitershopboxmeer.nl/product ... roma-jump/

paarden369

Re: veelzijdig VS springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:43

Ik zou voor de veelzijdige gaan

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:44

Welk zadel heb je op het moment? als het een dressuur of veelzijdigheidszadel is zou ik gaan voor een nieuw springzadel, tenzij je geen mogelijkheid hebt om je oude zadel te houden. In dat geval zou ik gaan voor een veelzijdigheid. een wintec is zeker aan te raden!!! lekker licht kunststofzadel, makkelijk schoon te houden en super kwalliteit!! :D

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:46

Ik zou zelf voor een veelzijdige gaan .

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:46

In jouw geval zou ik voor een veelzijdige gaan.

Towerfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 20:49

maximepatser schreef:
Welk zadel heb je op het moment? als het een dressuur of veelzijdigheidszadel is zou ik gaan voor een nieuw springzadel, tenzij je geen mogelijkheid hebt om je oude zadel te houden. In dat geval zou ik gaan voor een veelzijdigheid. een wintec is zeker aan te raden!!! lekker licht kunststofzadel, makkelijk schoon te houden en super kwalliteit!! :D

Ik heb nu een Veelzijdigheidszadel springgericht. Op een dressuurzadel zit ik niet goed. Bij de lrv heb je soms heel weinig tijd tussen de dressuur en het springen dus wisselen is niet altijd een mogelijkheid. :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:53

veelzijdigheid! zo kun je meerdere disciplines rijden met 1 zadel. met een springzadel zul je zien dat dressuur toch een stukje minder makkelijk gaat..
ik zou ook voor een wintec gaan, ik rijd er zelf ook mee. ze zijn van kunsstof waardoor je niet zit met de regen enz. je hoeft je geen zorgen te maken over het invetten :) en ze zitten ook nog eens heerlijk

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:58

ik zou voor veelzijdigheid gaan, daarmee kun je alles doen! Mij lijkt de keuze niet zo moeilijk. Met een springzadel kan je alleen springen en veelzijdigheid kan je alle kanten op!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:02

Ik zou voor spring gaan. Ik vind vzh echt maar rare zadels waar ik niet goed in kan zitten. Je kan net zo goed voor spring gaan want daar kun je ook gewoon mee dressuur rijden

Towerfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 21:05

noorhermans1 schreef:
Ik zou voor spring gaan. Ik vind vzh echt maar rare zadels waar ik niet goed in kan zitten. Je kan net zo goed voor spring gaan want daar kun je ook gewoon mee dressuur rijden

ik denk er ook zo over, maar mijn pa brengt mij aan het twijfelen

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:10

Ik zou voor spring gaan, heb zelf een ruim jaar met mijn springzadel dressuur gereden en dat ging altijd prima :)
Ik vind zelf een vzh niet fijn.. Met dressuur niet en met springen niet, maar dat vind ik en iedereen ervaart het anders..

Brechje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:07

Ik zou voor een springzadel gaan want een vz-zadel is eigelijk van beide niks. En een springzadel is voor je paard een stuk fijner als je hoog gaat springen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

Veelzijdigheid richting dressuur heb ik altijd gehad in het Z springen ponys. Dus met hogere hoogte hoeft het nier perse minder fijn te zijn voor het paard. Das onzin.
Heb momentewl weer een veelzijdigheid szadel. Super ding. Staat netjes met dressuur en springen. Een spring zadel tijdens de dressuur vind ik niet mooi :)
Persoonlijke keuze denk ik!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:24

Springzadel. Veelzijdigheid geeft je een houding die voor zowel springen als dressuur net niet fijn genoeg is. Omdat je liever springt dan dressuurt, kun je beter voor een springzadel gaan. Zit veel comfortabeler en je kan er ook prima mee dressuren :).

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:26

Ik rij ook gewoon dressuur met mn springzadel :P Dressuur hebben we ook maar dat vind ik lastig zitten :+ Doe overigens ook het liefst springen haha.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:35

Ik ga met de meerderheid mee. Als ik alles met één zadel zou doen werd het een veelzijdigheidszadel.

Ik heb een Jaguar XJK, dat is een heerlijk zadel voor zowel springen als dressuur.
Hulsebos VZH zadels zitten ook heel lekker.

Maar het gaat er ook om of het zadel goed op de rug van je paard ligt. Prestige zadels zijn kwalitatief erg goed, maar als je paard toevallig geen Prestige-pasvorm heeft dan gaat het toch niets worden.

Dus voordat je iets beslist zou ik er zeker een goede zadelmaker bij halen.

Rubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:27

Springzadel is voor alles goed +:)+ :)
en zit goed :)