Aangezien het springen erg goed ga en ik langzaamaan iets hoger ga, wil ik toch graag een spring singel. Ik heb alleen totaal geen verstand van wat een goede spring singel is. Er zitten nogal wat prijsverschillen in de singels en ik weet niet waar ik op moet letten. Kan iemand mij verder helpen? Wat zijn jullie ervaringen met welke spring singels? Welke singel raden jullie mij aan? Waar moet ik op letten?
mistid
Geplaatst: 28-12-13 18:50
Ik koop mijn springsingels altijd op de beurs in Hardenberg, komend jaar Paard 2014. Ik kijk altijd of het stevig materiaal is want ik wil niet dat de flap naar beneden kan gaan hangen, en de flap zelf moet voor mij aan de achterkant afgerond zijn en niet vierkant. En het elastiek moet goed zijn, minimaal 2 lagen maar het liefst 3 of 4 lagen. Ik heb ze het liefst met een ringetje en een lusje voor de bevestiging van het voortuig, zo'n karabijnhaak vond ik niet fijn in gebruik. Als er modder tussen komt krijg je ze slecht open en het leer waar de haak mee aan de singel bevestigd was rekte uit waardoor er ruimte op kwam. Prijsverschil zegt mij niks, ze zijn toch na een X aantal jaren af, of je nou een dure of een goedkope hebt.
sorsie
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 23:16
Bedankt voor je antwoord! Elastiek dikte is wel een goede om op te letten! Ik rij tot nog toe niet met voortuig, maar is wel handig om meteen een singel te kopen waarbij dat goed bevestigd kan worden. Bedankt voor de tips