Kreukels in Anky dekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 02:22

Oreo schreef:
Toch worden de dekjes volgens het ene bericht na 1 of 2x gewassen en een paar berichten verder worden ze weer niet gewassen, ongeacht het merk(?)

Mijn enige punt was en is, dat het m.i. wel belangrijk dekjes af en toe te wassen. Dagelijks hoeft niet, zeg ik trouwens ook nergens...


Waar zeg ik dat dekjes na een of 2 keer gewassen worden?
Jij zegt het misschien niet, maar anderen wel.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:55

Ik heb gezegd dat de dekjes hier na elk gebruik gewassen worden maar ik heb er nogal veel dus elk dekje wordt echt niet dagelijks in de wasmachine geduwd.
Dekjes worden vooral vuil aan de binnenkant en winterdekens vooral aan de buitenkant (bij mij toch) en da's toch wel een heel verschil voor de huid van het paard.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 02:58

Dekjes komen hooguit een paar haren op en die borstel is eraf. Dekens worden overal vies, voornamelijk aan de buitenkant maar ook wel aan de binnenkant.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:01

Raar hoor ;-)...
Dekens blijven hier altijd schoon aan de binnenkant en dekjes zijn meestal volledig doorweekt.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:04

Dekjes nemen vuil en zweet op, worden warm en vochtig. Een ideale bron voor schimmels en andere ellende.
Maar goed je wilt/kunt ze dus niet wassen.
Al zou ik ze in jouw geval dan toch minstens af en toe even uitwassen in een emmer met Dettol ofzo en ze daarna goed uitspoelen. Waarschijnlijk schrik je van hoe je water eruit ziet na het wassen van een "schoon" dekje.

xiloveritax
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:44

ik was mijn witte dekje na elke wedstrijd en mijn roze/paarse elke week (ik rij 2x per week met dit dekje)

ik mocht eerst mijn dekjes ook niet in de wasmachine doen en toen pakte ik een emmer warm water en wasmiddel en maakte ik ze schoon met mijn harde borstel of zo'n nagelborsteltje en dan kan je hem uitspoelen met de tuinslang

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:47

Ik maak ze nu gewoon schoon met waspoeder en een borsteltje en dan buiten. Maar is met dit warme weer ook zeker nodig. Werkt prima, blijven mooi en schoon :)

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:56

Ik was mijn dekjes rustig elke week als het moet, ik vind gore spullen niet fijn. Voor de opmerking over winterdekens, de buitenkant was ik natuurlijk niet maar de liners ook regelmatig. :j

Lisaartje_x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:25

Het nieuwere dekje van anky met antislipletters is dik, ademend en door de letters schuift hetdeken geen enkele millimeter! Oja en het belangrijkste voor TS, het kreukelt niet :)