hij heeft drukplekken gekregen van het zadel dus direct zadelmaker laten komen, helaas werd het steeds erger
Momenteel heb ik een bates innova 17 inch met witte boom.
Er zijn ondertussen al 3 zadelmakers komen kijken.
De eerste zei dat er een rode boom in moest en een gelletje met verdikking achteraan ook vond deze dat het zadel toch aan de grote kant was.
echter werden de drukplekken alleen maar erger.
Nieuwe zadelmaker laten komen. deze heeft er terug de witte boom in gestoken en vond het zo wel goed liggen (paard had hier ook druklekken van maar was veel minder).
Dus dan maar een 3de laten komen. Deze zegt dat de kussens het probleem zijn en door het cair systeem is dat niet voldoende aanpasbaar aan mijn paard.
Dus nu ben ik opzoek naar een nieuw zadel. Mijn vraag aan jullie wat hebben jullie op je haflinger liggen en/of welke zadels hebben veel schouder en ruggegraatvrijheid? Ik zoek zowel een dressuur als springzadel
Zelf heb ik graag een zadel met veel wrong en diepe zit voor dressuurMijn budget is een kleine 1000 euro, 2de hands zadels zijn dus zeker welkom
Het gaat over deze haflinger

Ik ben van België dus voor goede zadelmakers of verdelers van zadels zoek ik dus mensen van België of grensstreek
).