Zadel drukt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 21:19

anjafopma schreef:
Ik begrijp nooit waarom men adviezen van mensen Die er verstand van hebben niets mee doet . Een zadel wat niet past levert weefselschade. Dit kun je zien met thermografie. Dit laat men zien aan de zadelmaker en die kan dan de juiste correctie aanbrengen. Kost weinig en levert meer resultaat.


Als jij even heel erg goed gekeken hebt staat er toch zeer duidelijk dat ik een leen zadel heb en ga sparen voor een goed zadel? Ik heb hierbij gekozen voor een zadel van 1100 euro en die kan ik jammer genoeg niet uit me zak kloppen. Dus voortaan graag lezen.

@superassie, ja als het zadel niet in de weg zit en geen problemen vormt kan het best. :)


En inmiddels heb ik al €300,- gespaard, schiet dus op.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:40

Zoals ik al zei men luistert niet en leest niet wat er staat. Wat maakt het uit wat voor zadel je erop legt, als het niet goed is levert het weefselschade op, leen zadel of niet, duur of goedkoop. Het zadel moet passen en een goede drukverdeling hebben.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:32

Zou er toch een Zadelmaker bijhalen want wie weet valt het heel erg mee. Bij ons kwam de Zadelmaker vorige week omdat het anderhalf jaar oude zadel totaal niet goed meer lag op de pony. Ik Had al gevraagd of ze wat tweedehands zadels mee wilde nemen want ik dacht niet dat ze dit zadel Nog passend kon krijgen. Pony is in anderhalf jaar zo'n 150 kilo afgevallen en heeft flink wat bespiering gekregen. Zadel hadden we nieuw gekocht. Baalde er flink van natuurlijk.
Smallere boom bleek de oplossing. Was Ik voor een paar tientjes klaar. Zadel ligt perfect nu.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 10:31

anjafopma schreef:
Zoals ik al zei men luistert niet en leest niet wat er staat. Wat maakt het uit wat voor zadel je erop legt, als het niet goed is levert het weefselschade op, leen zadel of niet, duur of goedkoop. Het zadel moet passen en een goede drukverdeling hebben.



Mijn leenzadel is vele malen beter dan mijn eigen zadel. Ze gaat veel beter de galop in, voltes gaat veel beter en ik merk dat alles ook beter is ook het aansingelen. In mijn ogen betekent dit dat het een goed lee zadel is voor een kleine tijd. Ik ga nu geen zadelpasser laten komen het geld dat ik nu spaar is voor het nieuwe zadel. En het oude zadel dat ik heb is nog geen 50 euro waard dus ga ik ook gedn extra kosten eraan maken want ik was sowieso van plan deze te gaan slopen.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:51

Hee!
Heb ff het verhaal gelezen en fijn dat je nu een leenzadel hebt, voor jou en je pony fijner!
Snap wel dat je niet zomaar dikke 1000 euro uit je zak kan toveren, je hebt nu tenminste een goede oplossing :)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:12

Hoe objectiveer je jou gevoel voor de buitenstaander? Weefselschade hoeft niet direct tot klachten te leiden maar wel in de toekomst.

celinebunny

Berichten: 4
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:21

hey,
ik zou ook even laten kijken door een zadelpasser want misschien kun je het zadel houden en kun je er een breder kop ijzer in laten zetten ligt eraan of het kop ijzer bij jou zadel kan worden vervangen als dat gaat ben je een stuk goedkoper uit en je bent dan geholpen!!!
gr.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 18:53

anjafopma schreef:
Hoe objectiveer je jou gevoel voor de buitenstaander? Weefselschade hoeft niet direct tot klachten te leiden maar wel in de toekomst.


Waarom hamer je zo erg?
Ik rij met dit leenzadel door, het past voor even en ze loopt er beter onder.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 18:55

celinebunny schreef:
hey,
ik zou ook even laten kijken door een zadelpasser want misschien kun je het zadel houden en kun je er een breder kop ijzer in laten zetten ligt eraan of het kop ijzer bij jou zadel kan worden vervangen als dat gaat ben je een stuk goedkoper uit en je bent dan geholpen!!!
gr.


Nogmaals. :D

Mijn zadel is nog geen 50 euro waard. Ik ga dit zadel in stukjes hakken en dan verbranden.
Ik ga een nieuw zadel aanschaffen.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:59

De 6de komt linda geilen langs en gaat de massimo trial aanpassen op kyara.
Dit zadel heb ik al mogen passen en past goed. :) dus dat wordt 'm.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:06

Super om te lezen! :)
Lastig blijft het om een passend zadel te vinden, voor iedereen en ieder paard, omdat ze zo veel van elkaar verschillen.. Kan bij massimo ook de boom aangepast worden? Heb er ooit iets over gelezen maar ik weet het niet precies meer..

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:11

Ja bij de massimo kun je de boom verstellen van 27 t/m 48 geloof ik (?). Gelukkig heb ik al een massimo trail op der rug gehad van de week dus ben er zeker van dat deze gaat passen alleen krijg ik nu dan den volledig aangepaste met evt franse kussens omdat ik maat 18" nodig heb. :)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:13

Als je zo leest hoe andere combinaties dit zadel ervaren denk ik dat je er veel plezier aan zult beleven! :) ook fijn dat de boom aan te passen is voor het geval dat..

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:16

Dat denk ik ook dankje. :)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:20

Fijn! Massimo's zitten heerlijk! Let wel even op de vorm van de boom, ik ben een keer een Massimo tegengekomen die een scheve boom had, maar dat was een tweede hands, dus die kan scheefgereden zijn.

Veel plezier ermee!

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:23

Dankjewel voor de tip maar ik denk dat de zadelpasser dat wel weet. :)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:41

Samblabla schreef:
Dankjewel voor de tip maar ik denk dat de zadelpasser dat wel weet. :)

Denk het ook hoor, maar je hebt zadelpassers ertussen zitten met het verstand van een gebakken tuinhek :+ Beter even snel checken voordat je er na een maand ofzo achter komt dat de boom scheef is!

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 16:01

Haha ja dat klopt! Ik hoor goede fotos van linda's saddlery (linda geilen) dus denk dat dat wel goed komt. :) sowieso komt ze na een maandje terug om het zadel te controlen. :)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:31

Top joh! Massimo;s zijn idd fijne zadels :) Fijn voor je..kun je lekker weer verder met je paardje :)
De boom zo enorm verstellen zou ik echt achterwege laten hoor...als je de boom veranderd, kan het zijn dat de kussen ook niet meer juist liggen..dus bij elke wissel is het wel verstandig om het zadel op het paard na te laten kijken ;)

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 02:33

Ik ga ook niet onnodig laten verstellen, ze neemt een aantal maten mee en dan gaan we kijken welke het beste ligt. :) dat onnodig gepruts aan zadels vindt ik maar niks maar stel ze veranderd in lichaam dan kan ik dat naderhand wel weer opvangen.