staldeken als onderdeken ervaring

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hannah2312

staldeken als onderdeken ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 21:17

Hoi,
Heeft iemand ervaring met de STALDEKEN EPPLEJECK CAMERON 100GR als onderdeken? Ik was van plan hem te kopen, maar wil wel even zeker weten of hij geschikt is.

We're the ones who never grow out of the horse phase.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:21

met de specifiekw deken die je noemt heb ik geen ervaring. maar ik koop al jaren alleen staldekens als onderdekens, juist omdat dat goed werkt en ze goed blijven liggen. Dat al met deze deken niet heel anders zijn.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 21:24

sjouk_L schreef:
met de specifiekw deken die je noemt heb ik geen ervaring. maar ik koop al jaren alleen staldekens als onderdekens, juist omdat dat goed werkt en ze goed blijven liggen. Dat al met deze deken niet heel anders zijn.

Zitten ze dan niet te strak? Of schuren ze dan niet?

We're the ones who never grow out of the horse phase.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:24

Ik zelf heb de maasdeken van Back on track nu op mijn paard liggen als onderdeken.
Groot voordeel van deze deken is ook de speciale werking van de keramische vezels. Mijn paard is duidelijk minder stijf.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:29

Ik heb ook een staldeken van Harry's Horse als onderdeken met daar overheen een regen- of 200grams winterdeken, gaat prima. Die Harry's Horse ligt als een dijk, is geen beweging in te krijgen en vind het erg fijn dat hij ook buiksingels heeft. Heb er overigens geen Harry's Horse winterdekens overheen :)

Angela

Re: staldeken als onderdeken ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:30

Of de deken niet te strak ligt of gaat schuren is niet afhankelijk van of het een staldeken is of een speciale onderdeken, maar van de manier waarop je paard gebouwd is. Niet iedere deken past op ieder paard. Een deken waar ik heel blij van wordt, is voor het paard van een ander een ramp. Helaas is dekens altijd zoeken...

Voor nu is het in ieder geval zinvol om je paard te beschrijven, lange rug, korte rug, veel of weinig schoft, brede of smalle borstkast e.d.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie