Wie help me kiezen :(

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Drx

Wie help me kiezen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:30

Hallo bokkers!

pff zit al sinds een tijdje met een keuze in mijn hoofd.
En ik kom er maar niet uit :3

ik ben een recreatieve buitenrijder, alleen in de winter moet ik helaas vaak in de bak rijden.
Ik heb 2 zadels, een western en een Portugees zadel...
Ik rij veel op mijn westernzadel. Heerlijk gewoon, zeker voor buiten ( en dat is wat ik het meeste doe.)

Alleen in de bak wil ik toch graag het dressuurmatige wat meer oppakken zodat we in de winter gewoon goed bezig blijven.

Het Portugese zadel heb ik nu 3 jaar en merk dat ik er steeds minder graag op rijd, en dus in de bak ook naar het westernzadel pak.
Ik ben begonnen met het idee voor mezelf dat het westernzadel vooral voor buiten is, en het Portugese voor in de bak...

ja en jullie raden het al, een hele tijd volgehouden, maar sinds deze zomer ligt het Portugese zadel alleen nog maar in mijn kast, om een of andere reden vind ik het heeerlijk zitten, maar toch niet altijd fijn rijden (mijn lichaam/gewrichten is/zijn af en toe erg pijnlijk)

Dit is inderdaad de reden dat het er dus maar ligt.

Nu mijn keuze,
ik vind het zadel prachtig, en ben er nog zo verliefd op ook al pak ik het nooit meer...
Maar zit toch steeds meer naar een dressuur zadel te kijken (vzh gaat niet super ivm last)

Wanneer ik een dressuur zadel wil, moet ik mijn portugese toch echt gaan verkopen...
En omdat t zo gaaf zadel is ben ik stiekem bang om ooit spijt te krijgen...
Het is mijn eerste zelf gekochten zadel.

Maar een dressuur zadel met al die leuke dekjes <3
En wat misschien voor mij toch makkelijker/beter is...

HELP WAT MOET IK NOU DOEN....????

ja geloof het of niet, het is zo moeilijk ;(

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)

Martine123

Re: Wie help me kiezen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:32

Moet je dat zadel perse verkopen dan?

»»-(¯`·.·´¯)->Rexburg Idaho! Madison High! <-(¯`·.·´¯)-««
Cowboy code'; Real courage is being scared to death and Saddling up Anyway!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:34

Gewoon houden en een dressuurzadel erbij kopen?
Ik weet niet of je nog veel geld zou krijgen voor je Portugees zadel dat je hem daarom wil verkopen?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:35

Ik zou voor het dressuur zadel gaan. Ik snap dat je erg gehecht bent aan je Portugese zadel, maar als een dressuurzadel beter voor jou is zou ik daar echt voor kiezen. Zet de voor- en nadelen op een rijtje: Voordelen: 1. Fijner rijden. 2. (Zoals je zelf al aangaf) Leuke dekjes. 3. Beter voor je gezondheid, mits je daar problemen mee hebt. Nadelen: 1. Portugees zadel waar je gehecht aan bent weg doen. Ik zou er wel uitkomen ja, maar dat is makkelijk te zeggen vanaf een computer. Succes! En als je wilt kun je mij ook nog quoten en het rijtje met voor- en nadelen aanvullen. Trouwens, moet je je zadel echt verkopen? Past het niet meer in je kast of met het geld?

Tessa ♡
Lykke ♡

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:35

ja, dan wil ik dat geld bij een dressuur zadel leggen, dat is een stuk makkelijker.

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:36

NesxNas schreef:
Ik zou voor het dressuur zadel gaan. Ik snap dat je erg gehecht bent aan je Portugese zadel, maar als een dressuurzadel beter voor jou is zou ik daar echt voor kiezen. Zet de voor- en nadelen op een rijtje: Voordelen: 1. Fijner rijden. 2. (Zoals je zelf al aangaf) Leuke dekjes. 3. Beter voor je gezondheid, mits je daar problemen mee hebt. Nadelen: 1. Portugees zadel waar je gehecht aan bent weg doen. Ik zou er wel uitkomen ja, maar dat is makkelijk te zeggen vanaf een computer. Succes! En als je wilt kun je mij ook nog quoten en het rijtje met voor- en nadelen aanvullen. Trouwens, moet je je zadel echt verkopen? Past het niet meer in je kast of met het geld?

dankje voor je reactie!

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:37

Drx schreef:
NesxNas schreef:

dankje voor je reactie!

Graag gedaan! En ik weet niet of het iets voor jou is, maar Wintec heeft niet al te dure zadels met een redelijke kwaliteit. En volgens mij ook nog met verstelbare boom.

Tessa ♡
Lykke ♡

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:37

Een mooie fotoshoot doen met je portugese zadel en hem daarna verkopen!
Het is gewoon zonde als hij alleen maar in de kast ligt!
Zou zeker voor een dressuurzadel gaan.

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:39

ik heb niet alleen een paard, maar ook een auto die ik verder wil 'tunen'
en wil over een tijdje gaan samenwonen
nu gaan waarschijnlijk veel mensen zeggen, ja paard gaat voor ect... Maar dat zijn persoonlijke dingen, met ieder zijn eigen mening enzo.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:39

Ik zou idd het portugeese zadel verkopen en voor een dressuur zadel gaan. Waarschijnlijk ga je er iemand heul blij mee maken :D

EDIT: ik lees nu over de verdere plannen en misschien is het dan een idee om het zadel te verkopen het geld in je zak te steken voor verdere plannen...?
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 04-12-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eclair 29~5~1992 -
12~12~2017

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1942708&p=98841121#p98841121

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:40

dankje lieve bokkers, op deze manier word mijn keuze een heeeeul stuk makkelijker! :D

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 15:41

Citaat:
Graag gedaan! En ik weet niet of het iets voor jou is, maar Wintec heeft niet al te dure zadels met een redelijke kwaliteit. En volgens mij ook nog met verstelbare boom.

klopt, alleen wintec vind ik eigenlijk niet zo een fijn zadel. Maar deze optie blijft zeker open staan!

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 16:36

eclair98 schreef:
Ik zou idd het portugeese zadel verkopen en voor een dressuur zadel gaan. Waarschijnlijk ga je er iemand heul blij mee maken :D

EDIT: ik lees nu over de verdere plannen en misschien is het dan een idee om het zadel te verkopen het geld in je zak te steken voor verdere plannen...?

nee, het geld van het zadel is dan voor het volgende zadel, alleen nog een zadel erbij kopen vind ik dan gewoon overdreven...
En met mijn westernzadel rijd ik niet graag dressuurmatig omdat dit niet echt handig is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:49

Dan zou ik hem ook weg doen. Wat iemand hier al zei nog even foto's van maken op je paard heb je toch nog een leuke herinnering. Maar als je het geld ervan goed kunt gebruiken is het zonde om in de kast te laten liggen terwijl je eigenlijk wel behoefte hebt aan een fijner zadel voor de dressuur.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie