Bucas dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 01:15

Ik heb wat vraagjes over de bucas dekens hoe zit het met de stay dry voering ( soort van zweetdeken ) werkt het echt goed. En de pasvorm ? Mijn paardje heeft nogal een hoge schoft, grote borst en ze is ook niet heel erg bol. Of hebben jullie er slechte ervaringen mee ? Blijft het goed zitten als ze rolt enzovoort dus laat die recensie's maar horen over de bucas dekens ! *\o/*

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:23

Mijn bucas is super! Ik heb de big neck voor mijn tinker. De stay dry voering werkt bij ons goed. Ik kan de deken opgooien als ze nog niet helemaal droog is, en als het wat warmer is, staat ze niet direct te zweten. Terwijl mijn merrie het toch snel warm heeft. Je voelt het gewoon ook onder de deken, het ademt veel beter dan de meeste andere dekens.
Wat betreft de pasvorm voor jouw paard kan ik het niet zeggen. Mijn merrie is rond, breed en heeft weinig schoft. De big neck ligt prima op haar.
Ook met rollen blijft de deken goed liggen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:38

ben ook zeer blij met deze deken. hij is goed waterdicht, paardlief staat in een uitloopstal en daarom soms uren lang in de regen (binnen staan kan toch echt, maar hij staat liever buiten), waar andere dekens doorlekken blijft deze droog. Ook wandel ik veel met mijn paard met deken op en hij heeft geen schuurplekken, voor mijn paard is de pasvorm dus super.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:44

word de fleece niet statisch?

mijn paard word al angstig, zijn fleece zweetdeken knettert met eraf halen -O-

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 12:21

Volgens mij niet

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:21

Die van mij wordt niet statisch.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:25

Nee hoor, wordt helemaal niet statisch. Heb er 5 met die voering en ze hebben het geen van alle :) Vind het erg fijne dekens.

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:29

Heb de Power Turnout Light voor mijn paard. Superfijne deken. Mijn paard heeft ook een hoge schoft. Had mijn twijfels over de pasvorm (zonder loopsplitten en niet verstelbaar aan de voorkant), maar ligt echt goed. Regent absoluut niet in. Geen schuurplekken. Is bovendien sterk genoeg voor de bijtspelletjes van zijn maatje. Na het het rollen kan hij wel eens iets scheef zakken, maar niet dramatisch met halve blote buik ofzo.

Ik heb de 0 grams, maar omdat mijn paard niet geschoren is, denk ik wel dat hij soms aan de warme kant is. Na heel de dag buiten staan, wil hij na het binnenzetten nog wel eens gaan zweten. Deken voelt echter nooit klam aan van binnen.

Heb ook geen last van statisch zijn.

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 16:34

en hoe zit het met de power turnout extra want hier voor had ik de smartex rain en die is nu iets te koud..

Chanel_Spies

Berichten: 42
Geregistreerd: 27-06-12

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:12

het zijn erg fijne dekens, ik heb zelf best wel veel bucas dekens en doe nu nog een best dunne op.
over 2/3 weken de dikkere

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:44

Ik heb de Smartex all in one en de rain, in combinatie met een halsdeken. De stay dry voering vind ik top, nooit een zwetend paard onder de deken vandaan hoeven halen! Ze blijven goed liggen en kunnen tegen hoosbuien.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:12

Ik heb zelf jarenlang een Bucas deken op mijn haflinger gehad, super fijne dekens!
Goed waterdicht en niet kapot te krijgen, op een gegeven moment zelfs de sluiting moeten laten vervangen. Met de deken zelf niks aan de hand :)
En inderdaad handig die fleecevoering, voor als je paard nog niet helemaal droog is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:43

Ik heb de smartex rain gehad. Fijne deken, ook met die fleecevoering, maar mijn pony kreeg uiteindelijk een drukplek op de manenkam, nog een bontje ingenaaid, maar dat hielp ook niet.