Geen onderbandage.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Geen onderbandage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:39

Hi,

Ik heb een aantal weken geleden bandages gekocht en ik wou ze wel gaan proberen.
Nu heb ik op youtube gekeken maar schijnt dat je ook onder bandages erbij moet hebben, die zitten er dus niet bij. Kun je die apart kopen?

Gr.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Geen onderbandage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:59

Ja die moet je los kopen, dit zijn er bv. http://www.agradi.nl/br-onderbandage-tr ... -beige.htm

Bij fleece bandages moet je geen onderbandages, maar die zijn enkel voor de sier. Hebben geen verdere functie.

Maar je kan het beter laten aanleren door iemand die dat al goed kan. Een slecht aangelegde bandage kan schade aan de pezen veroorzaken.

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:02

Ik gebruik bij mn fleece bandages ook geen onderlappen.
Wel bij mn elastieken.

Ik merk geen verschil qua bescherming bij de bandages.
natuurlijk is een peesbeschermer natuurlijk maar bandages werken prima voor dressuurmatig werk bij mij.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:50

Leen_ schreef:
Bij fleece bandages moet je geen onderbandages, maar die zijn enkel voor de sier.


Onderbandages zijn niet voor de sier, die hebben wel degelijk nut.
Als ze voor de sier zouden zijn, zouden ze niet verstopt ónder de bandages zitten.

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:51

Wolkje schreef:
Leen_ schreef:
Bij fleece bandages moet je geen onderbandages, maar die zijn enkel voor de sier.


Onderbandages zijn niet voor de sier, die hebben wel degelijk nut.
Als ze voor de sier zouden zijn, zouden ze niet verstopt ónder de bandages zitten.


Ze bedoeld ook fleecebandages ;)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:52

Ook onder fleecebandages is het beter wel onderlappen te gebruiken. Het verdeelt de druk beter en als je goede onderlappen hebt, voert het ook wat warmte af. En zeker onder fleecebandages wordt het erg warm.

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:55

KozieZ schreef:
Ook onder fleecebandages is het beter wel onderlappen te gebruiken. Het verdeelt de druk beter en als je goede onderlappen hebt, voert het ook wat warmte af. En zeker onder fleecebandages wordt het erg warm.


als je een onderlap gebruikt trek je de fleecebandage aan omdat het anders afzakt. dan gaat er net zo veel warmte onder zitten als zonder onder lap!!! dus dat maakt niks uit... het verdeeld de druk idd iets beter maar dat geld vooral voor elastische bandages...

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:25

@Manongrr: Ah, dankje, dat kwartje was bij mij nog niet gevallen }:0

Onderlappen zorgen er ook voor dat de pees niet verdraait.
Draai maar eens een bandage om een onderlap heen. Je zult zien dat die áltijd verdraait.
Dat gebeurt dus ook met een been onder een bandage zonder onderlap.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Geen onderbandage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:33

Onder een bandage hoort ten alle tijden een onderbandage te zitten, dus ook onder fleecebandages.
En deze kun je inderdaad los kopen, zou ook wel de eerste keren hulp vragen, te strak is namelijk niet goed voor de pezen, maar te los is ook gevaarlijk vanwege afzakken.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Geen onderbandage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:18

Ga NOOIT zelf kloten met bandages als je dat niet geleerd hebt. Er zitten (letterlijk) zo veel haken en ogen aan goed bandageren... Doe je het niet goed, kun je zoveel kapot maken...

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Geen onderbandage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:32

Ligt er meestal aan wat voor bandages je hebt (fleece etc) ik heb geleerd dat het niet per de hoeft als je het niet te straks aan trekt (ook niet te los) en dat voor je de bandage gaat aanleggen je goed de benen schoon maakt..

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:57

Eviii_x schreef:
Ligt er meestal aan wat voor bandages je hebt (fleece etc) ik heb geleerd dat het niet per de hoeft als je het niet te straks aan trekt (ook niet te los) en dat voor je de bandage gaat aanleggen je goed de benen schoon maakt..

En voor welk materiaal heb je dat geleerd? Wol? Fleece? Elastische bandages? Acryl?

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:10

Cerera schreef:
Eviii_x schreef:
Ligt er meestal aan wat voor bandages je hebt (fleece etc) ik heb geleerd dat het niet per de hoeft als je het niet te straks aan trekt (ook niet te los) en dat voor je de bandage gaat aanleggen je goed de benen schoon maakt..

En voor welk materiaal heb je dat geleerd? Wol? Fleece? Elastische bandages? Acryl?

Ik bij fleece :j