Welk bit?

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JeDe

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 21:33

Hallo allemaal,

Mijn jonge paard, net een paar maanden onder het zadel, heeft grote weerstand tegen alle metalen bitten. De oplossing was dan ook een Apple Mouth dubbel gebroken bustrens. Daar liep hij super op. Helaas is de kwaliteit van dit bit zeer slecht. Na het eerste gebruik zaten er al scherpe haken aan het bit door het kauwen van mijn paard. Dus weer terug bij af...
Wat is een goed alternatief voor de Apple Mouth?
Ik heb al gezocht naar een dubbel gebroken rubber bustrens, maar nog niet gevonden. Ik heb zelf geen ervaring met een met leer bekleed bit, is dat misschien iets?

Dealer van Sella, MSFC ESTA, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels

rapunzelx

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:38

Hmm. dat is een beetje lastig te zeggen vanachter een schermpje. Kan het niet zijn dat het bit te klein was? Of is het dat hij/zij misschien last heeft van het gebit? Als je wat info wilt over 'leren bitjes' kun je misschien even een topic bekijken. Ik heb even een paar voor je gezocht die je misschien kunnen helpen. :)

[HAR] leren bitje
[HAR] lederen bit

En misschien heb je hier nog wat aan?
Luca03 @ [OPG] Bit leren accepteren en innemen

"Learn to travel, travel to learn."

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:39

Kijk eens voor een nathe bit, die heb je ook in dubbelgebroken. Die schijnen sterker te zijn, minder snel stuk te bijten.

Ik ben nu even aan het zoeken, er was nog een merk waarin je de bitjes in soft medium en hard kon kopen. Die bleken ook beter te zijn dan de apple mouth/happy mouth.

Edit: beris is dat merk http://www.dekroo.nl/webwinkel/bitten-sporen/bitten.htm

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.

Portfolio fotografie en tekeningen

mhoogenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 07:18

Een Sprenger Flex control bit. Wel wat duurder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie