Kwalitatief goed dressuurdek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:10

nog niet zo simpel te vinden. :(:)



Wie deelt zijn /haar ervaring zodat mijn zoektocht kan beginnen :j

Eisen :

Kwaliteit een pre rij er 4 tot 6 paarden per dag mee
Goede pasvorm
Goed vocht opnemen en snel drogen
Passen onder 18inch met verlengde zweetbladen
Absoluut geen dikke pads/vullingen gewoon lekker normaal

EDIT : Ik gebruik 3 pads per dag en worden dagelijks gewassen. Zoek dus niet 1 nieuwe maar minimaal 15 stuks.
Laatst bijgewerkt door Dressage4you op 28-09-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:12

Ik 'had' er nooit wat mee maar sinds kort...
Ankypads; ik ben fan :)

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:14

Gebruik je 1 dekje voor verschillende paarden op 1 dag.??

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:17

Anky pads met verlengde zweetbladen.. Geen goed plan. Eskadron cottons zijn vrij lang en zo simpel als zijn kan.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:18

Ik ben zelf fan van de BR dekjes. Snel drogen hangt uiteraard wel af van de omstandigheden maar ze blijven bij mij wel mooi en goed....

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:21

Hmm als je 4 tot 6 paarden met 1 dekje rijdt denk ik dat je niet elke keer een droog dekje op je paard kunt leggen. Zou dan eerder voor 2 of misschien 3 gaan zodat ze tussendoor beter kunnen drogen. Ook ik ben fan van BR. Liggen heerlijk op m'n paard en kwaliteit is goed.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:22

Goede ervaring met Eurostar en Passier.
Persoonlijk zou ik wel tussentijds dekje verwisselen als het echt veel zweet heeft opgenomen. Hangt er natuurlijk vanaf hoe intensief je rijdt.

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:23

Pion schreef:
Ik 'had' er nooit wat mee maar sinds kort...
Ankypads; ik ben fan :)


Ik gebruik anky pads al jaren, daar wil ik dus vanaf zijn te dik en blijven te lang vochtig ook zijn ze altijd te kort inderdaad.
Wil geen dikke troep meer onder mijn zadel.


Elco schreef:
Gebruik je 1 dekje voor verschillende paarden op 1 dag.??
Ik gebruik 3 pads per dag en worden dagelijks gewassen.
Heb stapel van 15 pads.



Nies_ schreef:
Anky pads met verlengde zweetbladen.. Geen goed plan. Eskadron cottons zijn vrij lang en zo simpel als zijn kan.


Dat klopt haha, rij er al jaren mee maar ziet er niet uit.. Eskadron zal ik onthouden..Blijven ze goed in de was? Ik was dagelijks en mogen niet krimpen/vaal worden

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:26

De cottons wel vind ik, de brilliants minder. Zijn ook geen super dure dekjes, zeker het proberen waard denk ik.

Miiejs
Berichten: 1830
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Xxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:27

Eskadron cottons idd! Heel goede kwaliteit-prijs verhouding en ze blijven super mooi!! Heb sommige al jaren en zien er nog als nieuw uit!

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:28

lizy29 schreef:
Ik ben zelf fan van de BR dekjes. Snel drogen hangt uiteraard wel af van de omstandigheden maar ze blijven bij mij wel mooi en goed....



BR heb je ook in vele vormen e.d ik zoek simpel en niet dik. bedoel jij de event collectie? lijken mij vrij kort?

Rubber_Duck schreef:
Hmm als je 4 tot 6 paarden met 1 dekje rijdt denk ik dat je niet elke keer een droog dekje op je paard kunt leggen. Zou dan eerder voor 2 of misschien 3 gaan zodat ze tussendoor beter kunnen drogen. Ook ik ben fan van BR. Liggen heerlijk op m'n paard en kwaliteit is goed.

Ik ga al mijn pads verkopen en schaf daarvoor in de plaats ook weer stuk of 15 dekjes aan.
Rij 4 tot 6 paarden per dag dus dan moet je genoeg op voorraad hebben ( 1 dekje per dag is niet zo fris/hygiƫnische

Martie schreef:
Goede ervaring met Eurostar en Passier.
Persoonlijk zou ik wel tussentijds dekje verwisselen als het echt veel zweet heeft opgenomen. Hangt er natuurlijk vanaf hoe intensief je rijdt.

Eurostar welke ? heb er destijds 1 gehad maar was dikker en stugger dan de anky, dat zoek ik absoluut niet meer :)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:29

Eskadron cotton of de br event. Blijven beide mooi in de was machine. Je zou ook kunnen kijken voor scapa, die heeft ook een soort cotton dekjes.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:30

ik heb een aantal jaar geleden een anky pad gekocht, kan ik nu nog steeds dagelijks mee rijden en is nog in prima staat na intensief gebruik over de jaren heen. Ook van RG Italy ben ik zeer tevreden, zelfde verhaal als met de anky pad, maar dan bij een gewoon dun dekje :) Br vind ik snel verslijten, ze worden ruw aan de onderkant na een tijdje.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:32

Aha ik snap je!
BR event bedoelde ik ook. Ik vind ze best groot maar heb geen ervaring met verlengde zweetbladen haha.

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:33

Heleennn schreef:
ik heb een aantal jaar geleden een anky pad gekocht, kan ik nu nog steeds dagelijks mee rijden en is nog in prima staat na intensief gebruik over de jaren heen. Ook van RG Italy ben ik zeer tevreden, zelfde verhaal als met de anky pad, maar dan bij een gewoon dun dekje :) Br vind ik snel verslijten, ze worden ruw aan de onderkant na een tijdje.

Nogmaals, voor mij geen dikke pads meer,, :)
Ze blijven ondanks het vele wassen heel mooi maar nee.. Ze zijn te dik en totaal geen vorm erin en te kort voor mn zadel.


Nies_ schreef:
De cottons wel vind ik, de brilliants minder. Zijn ook geen super dure dekjes, zeker het proberen waard denk ik.



Prijs maakt mij niet zo veel uit ik ga tenslotte voor kwaliteit :j
Heb ook via PB al berichten gehad over pagony huismerk en HH otawa en shockemohle

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:35

BR event past ook onder mijn passier grand gilbert, heeft ook lange zweetbladen.
En doen het goed in de was en zijn niet heel dik.
De al genoemde cottons zijn ook fijn.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:35

4 - 6 paarden per dag met eenzelfde dekje rijden, weet ik niet of je dat gaat lukken, maar ik heb een eurostar (dik dekje) en een kieffer (dun dekje). Beide hebben een goede pasvorm waardoor het dekje met zadel in een keer goed op je paard ligt en ook goed blijft liggen tijdens het rijden.

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:39

Ik ben erg tevreden over de Bucas dekjes. Die zijn niet te dik, blijven mooi in vorm en drogen snel :)

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:44

Jessix schreef:
4 - 6 paarden per dag met eenzelfde dekje rijden, weet ik niet of je dat gaat lukken, maar ik heb een eurostar (dik dekje) en een kieffer (dun dekje). Beide hebben een goede pasvorm waardoor het dekje met zadel in een keer goed op je paard ligt en ook goed blijft liggen tijdens het rijden.

Lees goed,, ik gebruik 3 pads per dag ( en met heet weer rustig 6 hoor).. eurostar valt af ik zoek simpel dunne dekjes.
Mijn zadels liggen als een huis, dus een antislip dek of corrigerend dek is niet wat ik zoek.
Puur voor opname zweet zodat mijn zadels niet aangetast worden en de ruggen van mijn paard droog blijven..

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:47

de BR dekjes die ik heb lijken sprekend op de event dekjes maar zijn iets langer en echt voor dressuur zadels. Ik heb ook een gewoon event dekje en die is ervoor het mooie net aan de korte kant...de dressuur dekjes gingen prima. Ik heb ze een jaar of 2 terug op HE gekocht en durf echt niet te zeggen welk type het exact is.

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:52

lizy29 schreef:
de BR dekjes die ik heb lijken sprekend op de event dekjes maar zijn iets langer en echt voor dressuur zadels. Ik heb ook een gewoon event dekje en die is ervoor het mooie net aan de korte kant...de dressuur dekjes gingen prima. Ik heb ze een jaar of 2 terug op HE gekocht en durf echt niet te zeggen welk type het exact is.



Dank je wel.
Wat moeilijk dit zeg pfff :o

Rij al jaren met anky pads, zo simpel te verwisselen, makkelijk te wassen, krimpen niet..Alleen zijn ze te dik voor mijn goed passende zadels, heb dat niet nodig en ze zijn allemaal flink te kort voor mijn zweetbladen grr.
Moeilijk hoor.
En animo dekjes ? is dat wat? ( prijs maakt mij niet uit als ze maar lang meegaan) heb zelfs stuk of 4 anky pads van al wel 12 jaar oud? ( vanaf ze net uit waren gekomen) en deze zijn nogsteeds super.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:05


Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:16


Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:17

Misschien kun je bulkkorting krijgen, haha.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:20

Dressage4you schreef:
Jessix schreef:
4 - 6 paarden per dag met eenzelfde dekje rijden, weet ik niet of je dat gaat lukken, maar ik heb een eurostar (dik dekje) en een kieffer (dun dekje). Beide hebben een goede pasvorm waardoor het dekje met zadel in een keer goed op je paard ligt en ook goed blijft liggen tijdens het rijden.

Lees goed,, ik gebruik 3 pads per dag ( en met heet weer rustig 6 hoor).. eurostar valt af ik zoek simpel dunne dekjes.
Mijn zadels liggen als een huis, dus een antislip dek of corrigerend dek is niet wat ik zoek.
Puur voor opname zweet zodat mijn zadels niet aangetast worden en de ruggen van mijn paard droog blijven..

Ik heb het dan ook nergens over een antislip dek of corrigerend dek, over goed lezen gesproken.... :o Ik vind de dunne dekjes van Kieffer goed. Goede pasvorm en zweetopname. Doe er mee wat je wil.