Ervaringen Zaldi zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Zaldi zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:28

Je hebt kans als je bestaande kussens inkort, de balans uit het zadel haalt. Zaldi maakt de kussens nou eenmaal relatief lang en als het latex gevuld is, dan kan je er niks aan veranderen.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:30

Erretje schreef:
Mijn lusitano reageert wel gevoeliger op een langer zadel. De Passage is best lang, 50 cm.

Ik heb mail terug dat het kan, maar dat het aanpassen c.q. verkorten van de kussens niet echt ten goede komt van mijn zadel, vanwege de drukverdeling.

Ik heb nu een ouder korter zadel, een equestor levada, daar is hij rustiger onder. Het is ook een 17”.

Ik ben absoluut fan van Zaldi en vind het ook erg jammer dat het zadel niet passend is. Hij was superfijn voor de schoudervrijheid die hij nodig had.

Hij is ook pas 4, dus nog in ontwikkeling. Ik rijd nog niet veel. Ik kan dus rustig op zoek naar een model wat ons beide prettig zit. Budget voor een nieuwe ben ik nog voor aan het sparen.


Inderdaad. Zaldi kijkt er inderdaad zo naar, en ik ook. (met mijn ervaring) ik heb jaren mijn paarden gereden , waarvan er een paard , volgens de maatstaven van Mastersaddlefitters kussens van max 43 cm eronder mag hebben. Hem gereden met een zaldi 17.5 inch zadel gereden met kussens van 52 cm. 15 jaar lang ...nooit enig probleem. De boommaat is wel enorm belangrijk. Vaak wordt deze nog te smal aangemeten. En ze hebben in de beweging ruimte nodig.