Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:47

Ik heb een mooi ponydressuurzadeltje voor mijn Welsh A gekocht, maar het zadel is nog 'kaal', dus moet nog beugels, beugelriemen en een singel hebben.

Nou ben ik meer menner dan ruiter, heb altijd wel ohz. gereden maar van beugelriemen en de bevestiging daarvan weet ik vrij weinig :o
Ik kwam wel dit topic tegen:
rina @ [HAR] Maat beugelriemen??of enkele riemen?

En daar wordt ook gesproken over 'beugelriemen andersom' hangen, met de gesp naar beneden? Dat is fijner, mooier? En dan met zo'n hoesje er over heen? Heb dat wel eens gezien, maar geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt. heb je daar dan een speciale soort beugelriemen voor nodig?

Verder lees ik van alles over verschillende maten. 135 cm. schijnt 'ponymaat' te zijn. Als het bedoeld is voor een Welsh A van 1.18m. met een passend ruitertje er op, is dit dan goed of zou ik hem eerder nog korter moeten nemen?

Het hoeven geen dure beugelriemen te zijn, al lees ik soms van de hele goedkope lederen dat de verf nog wel eens wil afbladderen?
Aangezien het een kunststof zadel betreft, zou het dan ook mooi/handig zijn om te beugelriemen ook kunststof te nemen??


MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:24

Als ik je mag adviseren zou ik gaan voor wintec webbers.
Ideale dingen. Enkele bevestiging, dus gaan dikke knobbels onder die beentjes.
https://www.google.nl/search?q=wintec+w ... 600%3B1600
Gaan bij mij nu zoon 10 jaar mee, en zouden ondertussen wel vervangen mogen worden. doen het nog prima, maar zien er niet meer zo knap uit.

Enige nadeel is dat je de beugeltjes niet echt op kan steken.

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:30

135 is nog best lang voor een kleine pony hoor. Ik heb beugelriemen van 130 cm voor mijn E pony. Ik ben zelf 1.74 lang en ik was bang dat ze te kort zouden zijn, maar ik heb ze op het derde gaatje volgens mij. Dus ik zou echt wel kortere zoeken.

Ik heb overigens deze: http://www.medhorses.nl/Avulonbeugelriemen/product/detail(1136).aspx Van nylon en erg goedkoop. Is vast vanalles op aan te merken maar voor dat geld doen ze het prima.

Anoniem

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:32

Zelf vind ik normale het fijnst. Met zo'n hoesje en gesp beneden vind ik vervelend.

Wel zou ik beugelriemen met een nylon kern pakken ivm uitrekken :)

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:52

Ik heb een keer een foto-serie gemaakt over het bevestigen van beugelriemen met de gespen naar beneden, zie hier: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/beuge ... evestigen/

Maar zelf vind ik T-beugelriemen veel fijner, lekker makkelijk te verstellen +:)+
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/T-beu ... evestigen/

Wintec Webbers zijn hele fijne T-beugelriemen inderdaad :j

Ik heb hier op voorraad riemen liggen van 115 - 130 - 140 cm. De uitleg is daarbij als volgt:

Zo rond de 140 cm voor normale beugelriemen is een normale maat voor volwassenen.
Je ziet ook wel bvb. 150 cm, dat is dan meer voor de langere volwassenen, en de maat 130 is meer voor de kortere volwassenen.

Ik ben zelf 1m60 met korte pootjes en heb vaak dat riemen net niet kort genoeg kunnen waardoor ik gaatjes bij moet prikken.... -O- daar zijn dus de 130 cm riemen voor gemaakt, die kunnen net wat korter +:)+

Dat is dus zeg maar voor kleine volwassenen en jonge tieners.

Voor de echt kleinere kinderen is er dan nog de 115 cm.

Maar van Wintec heb je voor kinderen de korte Webbertjes. Ik durf niet te zeggen hoe lang die precies zijn maar die zijn toch wel voor vrij kleine kinderen meen ik.

Ze hadden deze altijd ook in 3 maten :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:01

MisticRider schreef:
Als ik je mag adviseren zou ik gaan voor wintec webbers.
Ideale dingen. Enkele bevestiging, dus gaan dikke knobbels onder die beentjes.
https://www.google.nl/search?q=wintec+w ... 600%3B1600
Gaan bij mij nu zoon 10 jaar mee, en zouden ondertussen wel vervangen mogen worden. doen het nog prima, maar zien er niet meer zo knap uit.

Enige nadeel is dat je de beugeltjes niet echt op kan steken.

Kan wel hoor, helemaal bovenaan zit ook een gaatje, net onder het t-haakje. Als je die daarin doet kan je gewoon de beugel omhoogschuiven.
Maar wat ik nog makkelijker vind is ze er gewoon afhalen. Mijn beugels zijn vaak vuil omdat ik pas in de piste kan opstappen, ik heb een leren zadel dus dan is het fijn als ik mijn beugels niet bij mijn zadel moet opbergen.
Ik heb ook wintec webbers in maat 70, voor een groter kindje is 60 ruim voldoende verstelbaar. Echt een klein kindje kan je die voor kinderen halen, die zijn 45cm
Die vind ik ideaal en ik zou me nooit meer andere kopen. Heel fijn in onderhoud, rekt niet, makkelijk aanpasbaar en na 4 jaar zie je er nog geen enkel spoor van gebruik op. Zo goed als nieuw dus, dat kon ik. Van mijn leren kiefferriemen niet zeggen. Die hadden me makkelijk 4a5 keer zoveel gekost.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:02

Persoonlijk vind ik de beugelriemen van passier echt top! rekken niet uit, niet zulke grote gaten tussen de gaatjes ( :') ) ideaal!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Beugelriemen; maat en bevestiging, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:03

Ik heb bij passier beugelriemen, en vind ze erg fijn. De gespen heb ik altijd onderaan, inderdaad zodat er geen bobbel komt onder mijn been.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Trendiction en 29 bezoekers