Goed bit? Help!!!

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

krista1993

Goed bit? Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 08:01

Hey bokker

Ik heb n paard met gevoelige mond door verwaarlosing van haar mond is ze erg hard in dr mind geworden en acepteerd ze het bit niet goed meer heb je dubbelgebroken bit bustrens met plat midden stuk hier reageerd ze beter op dan enkel of ongebroken hoe harder het bit hoe dwarser hij is loopt gewoon door bit heen

Welk soort bit zo goed geschikt zij rij haar aftoe bitloos en dit gaat goed maar kan verlopig niet helemaal overgaan na bitloos invb bijrijder

Watvoor bit zal pervecht zijn of moet ik het houden op dit bit?

StableDoor

Re: Goed bit? Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:34

Je paard maakt toch wel heel duidelijk dat hij niet van een bit gediend is, ik zou dan ook geen bit gebruiken. Waarom kan je bijrijder niet bitloos? Eventueel zou je een kaptoom kunnen gebruiken, met daaraan een bit. Je hebt dan een paar teugels aan de kaptoom (dus bitloos) en een paar teugels aan het bit. Neem dan wel een kaptoom zonder ijzer in de neusriem, gewoon een leren neusriem dus. Mijn ervaring is dat veel paarden met een bit/mondtrauma (daar is hier wel sprake van denk ik) bitloos het fijnst lopen, of een kaptoom in combinatie met een ongebroken trens.

'Al geef je een boor een gouden ring, het is en blijft een boormachine' ~ Yves
Alcohol halveert je leven.. Maar je ziet wel dubbel zo veel!

Leen

Re: Goed bit? Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:30

Waarom kan je bijrijder niet ook bitloos rijden? Als je zegt dat bitloos goed gaat dan zou ik het ook niet moeilijker maken dan het is en gewoon verder bitloos gaan. Eventueel je bijrijder de eerste paar keren wat helpen ermee. Maar op zich maakt dat geen verschil uit.

Denk er ook wel aan dat je zelf ook zacht in de hand moet zijn om de mond weer gevoeliger te krijgen. Als je paard doordramt moet je zelf niet meer gaan trekken oid. Want daar worden ze dan net weer minder gevoelig van.

Wil je toch een bit, dan zou ik voor een normaal dubbelgebroken gaan, of een ongebroken kunststof (geen rubberen als je paard niet genoeg speeksel aanmaakt).

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.

Portfolio fotografie en tekeningen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie