BR en/of Kieffer hoofdstel maat pony

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kamy

BR en/of Kieffer hoofdstel maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 21:54

Ik heb een paardje van 1.60, met een klein hoofdje. Ze heeft nu een kieffer hoofdstel maat cob, waarbij de bakstukken maat GP (grosse pony) zijn, want die waren anders te groot. Dan hing het bit zo ongeveer uit haar mond. Maar het zit net iets te ruim, en je houdt overal riempjes over ;) (zijn te lang).
Zou een kieffer maat pony haar te klein zijn? Hoe valt die uit? Omdat de cob in haar geval ook ruim uitvalt.

En de hoofdstellen van BR, hoe vallen die in maten uit? Die hebben ook wel leuke hoofdstellen maat pony (bv de Preston). Of zouden die in cob juist wel weer wat beter passen?

Alvast bedankt.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:37

Heb geen ervaring met de cob en pony maten van beide merken, maar wel met de maat Full. Daarbij is mijn ervaring dat Kieffer erg groot en BR normaal/klein valt. Ik heb een paard met een normale maat Full (halsters maat Full passen altijd keurig).
Kieffer hoofdstel maat Full was m echt te ruim en het BR hoofdstel daarentegen valt normaal/klein uit. Hij past de BR keurig, zit qua gaatjes ongeveer op de helft, alleen de neusriem was te klein (hij heeft wel een brede neus), maar opgelost door een langer kinriempje en dan past t perfect! :D
Hoop dat je hier wat aan hebt. :-)

RIP Lieve Duncan. Het was een hemel op aarde om met jou te leven...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 23:02

Je BR hoofdstel is erg mooi! <3
Ik heb nu die Kieffer maat cob (van mijn vorige paard) en die valt inderdaad erg ruim uit. Vandaar dat ik de bakstukken verwisseld heb voor de maat GP (grosse pony). Nu past het wel, maar het is wat ruim en je houdt overal leer over.
Heb ook nog een IR maat cob en die valt inderdaad weer een stuk kleiner uit. Daarvan zeg ik weer, die mag net wat meer ruimte hebben. Bij deze 2 hoofdstellen valt ze er tussen in: Kieffer cob is aan de ruime kant, en IR cob weer wat krapjes.
Kan altijd iets kopen en passen natuurlijk ;) Maar dacht: vraag even wat de ervaring is.

BR heeft ook leuke hoofdstellen, heb er verder geen ervaring mee...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie