Zadel en hoofdstel voor A Welsh

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lisa_duncan

Zadel en hoofdstel voor A Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:58

Wat voor zadel en hoofdstel kan ik het best voor een A welshje nemen? Ik kwam al een norton zadel tegen en die lijkt met wel fijn, maar wat voor hoofdstel? En is dat zadel goed (het is een Norton Rexine Junior zadel 14 inch).
Alvast bedankt voor de hulp!
(ik heb geen al te groot budget :o )

sharon2013

Re: Zadel en hoofdstel voor A Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:18

elk hoofdstel in een goede maat zal goed passen. Het is wat je zelf vooral mooi vindt daarbij. Kwa bit moet je wel echt naar je paardje kijken wat het beste voegt met het rijden.

voor een zadel zou ik bij welshjes toch meer inderdaad naar norton of wintec kijken, dit zijn mooie lichte zadeltjes voor die ponyrassen, en vindt ik persoonlijk altijd erg fijn, zeker wintec zadels omdat die ook een verwisselbare boom hebben. Maar uiteindelijk is het wat goed op je pony past, en wat jou voegt met rijden. Een zadelmaker uitnodigen is nooit verkeerd om te kijken welk zadel het beste past.

A horse is the projection of peoples'dreams.- strong, powerful, beautiful-
and it has the capability of giving us escape from our mundane existence.

Cha Cha stables - Dreamshots

Cemlys

Re: Zadel en hoofdstel voor A Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:56

voor mijn welsh pony's haal ik mijn hoofdstellen uit Engeland, omdat ik vooral de ervaring heb dat ik hier nooit een compleet passend hoofdstel vind, de ene keer de neusriem, dan weer frontriem, dan weer het kopstuk.
Alles wat ik tot nu toe hier bestelde http://www.tackandturnout.co.uk/ paste onmiddelijk perfect.

Ik heb voor mijn welsh ponys een Bates show/dressage zadel uit de ponycollectie. en dan de engelse variant, met 4 stoten, zorgt ervoor dat die nog beter ligt

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie