Pfiff zadels ?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

J_Verlangen

Pfiff zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 00:06

Ik en van plan de pfiff alberto aan te schaffen.

Goede of slechte keus ?

Andere zadels in deze prijsklasse Mogen gelinkt worden !

Dankjullie wel !

xxx

William B +8 -- Sold
Golden Oldie B +2 -- Heaven

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:14

Tja wat kan je van een zadel verwachten dat nieuw € 209.95 kost, niet veel om eerlijk te zijn.
Qua kwaliteit is dit niet van de beste kwaliteit, maar dat geld voor ieder zadel in die prijsklasse (nieuw).

Pfiff heeft een brede collectie aan zadels, van goedkope C kwaliteit tot een goede A kwaliteit maar daar is de prijs ook na.

Heb je maar rond dit bedrag te besteden zou ik op zoek gaan naar een net 2ehands zadel, kijk anders eens voor bv een Wintec.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 00:28

kiki1976 schreef:
Tja wat kan je van een zadel verwachten dat nieuw € 209.95 kost, niet veel om eerlijk te zijn.
Qua kwaliteit is dit niet van de beste kwaliteit, maar dat geld voor ieder zadel in die prijsklasse (nieuw).

Pfiff heeft een brede collectie aan zadels, van goedkope C kwaliteit tot een goede A kwaliteit maar daar is de prijs ook na.

Heb je maar rond dit bedrag te besteden zou ik op zoek gaan naar een net 2ehands zadel, kijk anders eens voor bv een Wintec.

Maar ik moet er eigenlijk wel bij zeggen dt ik niet intensief spring. Ik spring nu 2x in de maand, en ben van plan volgend jaar wat bb parcoursen te starten. Heb je ook enig idee hoe lang zo'n zadel mee gaat ?

William B +8 -- Sold

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:05

Mickielover schreef:
kiki1976 schreef:

Maar ik moet er eigenlijk wel bij zeggen dt ik niet intensief spring. Ik spring nu 2x in de maand, en ben van plan volgend jaar wat bb parcoursen te starten. Heb je ook enig idee hoe lang zo'n zadel mee gaat ?

Kwaliteit heeft vooral met de pasvorm te maken, dus een goedkoop zadel is nadelig voor je paard. Vaak zijn ze met goedkoop spul opgevuld wat bulten maakt in de kussens (nog niet als ze nieuw zijn, maar na een aantal keren gebruiken wel), vaak scheef gevuld, ...
Ik zou je ook aanraden naar een tweedehands goed merk te kijken.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.

Portfolio fotografie en tekeningen

Mona81

Re: Pfiff zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:23

Ik denk dat je nog beter zonder zadel kunt rijden, dan met zo een zadel :n Toen ik mijn paard kreeg, zat er ook een Pfiff zadel bij, ik heb het zadel bij het grof vuil gegooit. Wat een afschuwelijk ding, slechte pasvorm, bulten in de kussens en het zadel was in zijn geheel scheef.

Vergelijk het eens met goedkope schoenen die je gaat dragen, met een slechte pasvorm. Ook al draag je die maar 2x per maand, dan nog blijven ze slecht zitten en heb je er last van. Zo is het ook met je paard.

J_Verlangen

Re: Pfiff zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 11:40

Okeee ! Dankjullewel! Dan weet ik genoeg :)

William B +8 -- Sold

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie