ik weet niet zeker of dit onderwerp hier goed staat, zo niet, sorry!
M'n zusje haar verzorg Fjord wordt normaal gesproken met westernzadel gereden maar omdat dit niet ideaal is voor in de bak/met les reed ze met een veelzijdigheids zadel waarvan de eigenaresse heeft geconstateerd dat het past (zadel is van onze moeder geweest). Jammer genoeg ontdekte we vorige maand een plekje met witte haren (beginnende drukkingen) en hebben daarna het zadel maar niet meer gebruikt.
Mijn zusje gaat liever zonder zadel dan met westernzadel dus zo heeft ze wat rondgehobbeld (Fjord heeft zo zijn vetjes dus voor haar geen probleem). Nou had ze ergens gelezen dan zonder zadel rijden slecht zou zijn voor de rug van je paard ([YRT] zonder zadel rijden slecht!?)
. En twijfelt ze of ze een barbackpad zal aanschaffen/voor verjaardag vragen, maar welke is goed en betaalbaar?Of zou een barbackpad helemaal niet nodig zijn? (mijn zusje heeft geen overgewicht ofzo)
Zadelmaker er bij laten halen is geen optie, eigenaresse kan niks bijdragen en de zadelmaker bij ons in de buurt is prijzig. En aangezien dat de Fjord dus nog volop aan het afvallen is zou er nog een 2e afspraak gemaakt moeten worden enz.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Kies er wel eentje zonder stijgbeugels! Dat kan gevaarlijk zijn.