Welk zadel is nu echt lekker zacht en comfortabel voor een ruiter? Endurance? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Welk zadel is nu echt lekker zacht en comfortabel voor een ruiter? Endurance?
Maar wel een goed merk en geen goedkoop zadel van zadelmarkt..
(En je paard ook uiteraard)
Brendaaaa schreef:Ik wil DOLGRAAG een barefoot maar na een mislukte ervaring met de cheyenne (2ehands maar wel met vps) durf ik niet meer. Ik kan echt niet blijven zitten, ik vind het wiebelig en raar.
StableDoor schreef:Hoe lang heb je er mee gereden? De eerste weken zat ik ook als een beginner op het paard, maar nu zit ik rechter en stiller dan dat ik ooit gezeten heb! Mis je misschien wrongen? Dan zou een Cherokee of Londen wat voor je kunnen zijn, de Barefoot Just Ad Just kan ook, dat is een Cheyenne met dijwrongen.
Had je aan je Cheyenne beugelriemen of fenders hangen? Fenders geven meestal ook meer steun dan beugelriemen. In combinatie met westernbeugels lijkt me dat helemaal comfortabel!
Ik merkte dat ik steeds makkelijker ging zitten, en vooral dat ik helemaal geen rugpijn meer had (heb ik bij boomzadels wel). Toen paardlief even rare sprongen begon te maken merkte ik ook dat ik echt heel stevig zat. Ik heb toen zelf een Cheyenne gekocht, zelfs toen moest ik nog even wennen, maar na een maand met mijn eigen zadel (ik rijd dan maar 2x in de week ofzo hoor, dus jij zal denk ik sneller wennen) ging het super!