ervaringen barefoot madrid

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

abc

ervaringen barefoot madrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:37

Ik ben zeer benieuwd naar de meningen over de barefoot madrid. Heeft iemand ervaring met dit zadel en wat vind je ervan?

Phrono

Re: ervaringen barefoot madrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:49

Stuur eens een pb'tje naar bokkers Uudje of quibje. Zij hebben het testzadel een week op proef gehad. De Madrid wordt pas in december verwacht dus ik denk niet dat er al veel ervaringen zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:51

Ik vind hem ook mooi! Volgens mij is dit zadel idd nog niet eens op de markt :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:56

Kijk even in het 'voor- en nadelen van boomloze zadels deel 2' topic. Daar staan ervaringen met de Madrid. Volgens mij waren die best positief.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:25

ik weet dat ze nog niet verkocht worden, daarom zoek ik naar ervaringen van degene die het zadel getest hebben.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:27

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:24

Hoi hoi.
Ik heb inderdaad de madrid getest en ook besteld.
Vind het een heerlijk zadel, iets meer ruimte dan de cheyenne maat 1, wat voor mij prima is, want de cheyenne maat 2 was te groot en de maat 1 gaat net.

Het is een mooi zadel om te zien vind ik, en heeft een diepe zit.
Paardje loopt er lekker onder, dus zelf enorm tevreden en ben erg benieuwd als het zadel eindelijk geleverd word in December.

Mijn fjord Udo met het testzadel, zadel ietsie naar achter gemogen, maar had die dag een beetje haast dus alles ging een beetje vlug vlug.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:13

Meer dan de helft van de mensen die hem tot nu toe getest hebben, hebben hem ook al besteld dus op zich wordt hij wel goed ontvangen :j

Maar pas wanneer volgende maand de allereerste exemplaren uit de productie komen en naar de kopers gaan zullen mensen wat meer langere termijn ervaringen op gaan doen.

Bij de eerste testers vond ik het zadel nog niet bepaald mooi liggen maar gelukkig zag je de ligging wel een stuk opknappen naarmate hij beter ingereden werd :)

Je kunt het sample-model nu testen via Hofstede Twekkelo als je dat zou willen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:22

Jouw zadel was ook zo goed als nieuw of niet pmarena?
Deze die ik getest heb was al iets vaker gebruikt, dat scheelt wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:30

Die uit België is al wat ouder inderdaad, die is al een tijdje in gebruik geweest zover ik begrepen heb, door Natas van Barefoot België die hemzelf heel fijn vond :)

Deze die ik nu heb is een tijdje later gemaakt, dit was het laatste sample-mode.

Deze is goedgekeurd door de bazin van Barefoot en die heeft groen licht gegeven om deze op grotere schaal "na te maken" voor de verkoop.

Deze heb ik overgenomen, rondom op de foto gezet om hem op de website te kunnen plaatsen, en daarna is hij langs een lijstje testers gegaan (een paar weken) waarna hij nu net naar Miriam van Hofstede Twekkelo is gegaan.

Hij is nu van haar en zij gaat hem verder inzetten als testzadel. :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:12

Ja Natasja vind hem echt geweldig. Had inderdaad begrepen dat jou zadel nu bij Mirjam ligt, geloof dat ze hem alleen zelf nog niet gereden heeft voor zover ik weet. Zal haar nog eens een mail sturen. Het leuke is dat ze zelf ook een fjord heeft, dus is dan ook leuk om te vergelijken.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 09:53

Bedankt voor jullie reacties!

Omdat ik niet heel veel vond op internet heb ik hem nu ook als testzadel gaan halen bij Natasja. Eigenlijk bevalt het mij wel goed. Ik moet wel aan het boomloze wennen, maar dat vind ik wel meevallen. Was bang van de brede zit, maar valt beter mee dan ik dacht. Ook past het goed op mijn D-pony van 1.47, was bang dat het te lang en te groot zou zijn. Een aantal jaren geleden heb ik ook eens een keer op een cherokee gezeten en dat beviel mij toen toch niet zo goed omdat ik mijn benen niet meer kon aanleggen, dat vind ik bij dit zadel geen probleem.

Ik weet alleen niet of dat bij barefoot altijd zo is, maar ik vind de schoft nogal ingesloten. Het drukt er niet tegen langs de bovenkant (ook niet heel veel ruimte over), maar langs de zijkant wordt de schoft toch wel redelijk ingesloten. Is dat normaal? Ik heb de M en de L pommel mee gekregen en het is bij beide pommels. Er ligt nu een grandeur pad onder omdat die van de barefoot madrid er nog niet zijn. Natasja zegt dat de inlages van de barefootpads iets dikker zijn, waardoor het geheel iets hoger zou komen te liggen. Alleen spijtig dat ik dat nu niet kan testen natuurlijk.

Ik heb er nu 2 keer kort op gereden, een kwartiertje, dus mijn paard zweet daar niet van. Ik zal één van de dagen eens langer rijden om te zien wat de zweetafdruk zegt.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:21

Ik heb het zadel ook van Natasja gehad. had er toen de nevadapad bij[ dat ze die nu ook niet heeft mee gegeven dan], maar niet gebruikt, omdat paard lief een beetje goor was en ik dat niet echt netjes vind naar Natasja toe om dan haar dekje er onder te leggen. Zelf heb ik geen last gehad dat het drukt bij de schoft, en had er een maat L in zitten. Anders eens de pommel er uit halen en zo op de rug leggen, dan kun je het beste zien hoe hij ligt. Ben wel erg benieuwd hoe hij er uit ziet op je paardje, maak je nog foto's ? Ben gek op foto's van de madrid haha.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 20:32

Ik heb foto's ja, maar of ik die hier geplaatst krijg, dat is wat anders.

Inderdaad een beetje spijtig dan dat ik de nevada pad niet heb mee gekregen. Deze grandeurpad is ook wel goed, daar niet van, maar dan test je toch weer anders dan dat het later in het echt wordt als ik hem eventueel zou aankopen.
Als ik de L pommel bloot op de rug leg op de plek waar het zadel ook komt, dan komt de bovenkant tegen de schoft. Maar als die in het zadel zit, is dat niet het geval omdat het zadel zelf en de pad het natuurlijk ophoogt. De M komt niet tegen de schoft, maar is een randgeval of hij nog net kan wat het aansluiten op de rug betreft. Nu heeft mijn pony wel een schoft, maar nu ook weer geen gigantische. Maar misschien is het bij boomloos wel normaal hoor dat het zadel vlak naast de schoft aansluit, maar aangezien ik geen ervaring heb met boomloos weet ik dat niet ....

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 20:38

Wat me ook nog opvalt is dat ik vroeger wanneer ik op de cherokee zat, die pommel in de weg vond zitten. Dat was een maat 1 en een maat 2 zou voor de pony te groot zijn geweest. Ik heb broekmaat 40, dus net een randgeval om wel of niet in maat 1 te kunnen. En bij de madrid, ook een maat 1, heb ik precies veel meer ruimte voor mezelf in het zadel.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:26

Ik heb zelf een cheyenne maat 1 nu en ook maat 40, maar geen probleem dat ik tegen de pommel kom. Wat ook het probleem kan zijn is dat je met ligt rijden wat te veel in de beugels gaat staan en dus te ver uit het zadel komt en dan tegen de pommel. De madrid heeft iets meer ruimte in de zitting, dus dat is dan wel fijn.

Zoals ik het lees over de pommel maat lijkt hij te groot, maar is moeilijk te zeggen natuurlijk zonder foto.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 10:22

nee, aan het lichtrijden lag het niet, ik kom niet veel uit mijn zadel. Gewoon wat krap en bij deze heb ik ruimte over.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:50

Ja je hebt echt meer ruimte he in de madrid? Dat viel mij ook meteen op, maar de zitting is dan ook iets anders dan de andere zadels.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:43

pmarena schreef:
Die uit België is al wat ouder inderdaad, die is al een tijdje in gebruik geweest zover ik begrepen heb, door Natas van Barefoot België die hemzelf heel fijn vond :)

Deze die ik nu heb is een tijdje later gemaakt, dit was het laatste sample-mode.

Deze is goedgekeurd door de bazin van Barefoot en die heeft groen licht gegeven om deze op grotere schaal "na te maken" voor de verkoop.

Deze heb ik overgenomen, rondom op de foto gezet om hem op de website te kunnen plaatsen, en daarna is hij langs een lijstje testers gegaan (een paar weken) waarna hij nu net naar Miriam van Hofstede Twekkelo is gegaan.

Hij is nu van haar en zij gaat hem verder inzetten als testzadel. :)

pmarena

Weet jij of er dan nog wat veranderd is aan het zadel? Ik heb nu nl het zadel van Natasja om uit te testen en vind hem heel fijn. Dus ik hoop dat er niet teveel aan veranderd is voordat ze hem in produktie doen?
Zijn de zadels dan vanaf december gewoon te bestellen of is er een wachttijd?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:57

abc schreef:
Wat me ook nog opvalt is dat ik vroeger wanneer ik op de cherokee zat, die pommel in de weg vond zitten. Dat was een maat 1 en een maat 2 zou voor de pony te groot zijn geweest. Ik heb broekmaat 40, dus net een randgeval om wel of niet in maat 1 te kunnen. En bij de madrid, ook een maat 1, heb ik precies veel meer ruimte voor mezelf in het zadel.

Fijn om te weten, ik heb precies hetzelfde probleem

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 15:13

Ja, echt een groot verschil hoor. Die cherokee is wel al lang geleden dat ik daar op gezeten heb, maar ik ben zeker niet magerder geworden of zo. Eigenlijk beviel barefoot mij toen niet zo omdat ik tegen die pommel aan kwam en omdat ik mijn benen niet meer mooi kon aanleggen. Daarom heb ik het nooit meer geprobeerd. Nu was ik eigenlijk op zoek naar een lekker comfortabel zadeltje om rustige buitenritjes te maken. Ik ging eens kijken naar de arizona en wou hem eens in het echt zien. Toen kwam Natasja met de madrid af omdat zij die zelf wel fijn vond zitten. Ik was sceptisch, maar op de houten bok vond ik hem al veel beter zitten dan de andere modellen. Heb hem toen nog niet mee genomen om te testen, want wou er even over nadenken en wat opzoeken op internet. Daar is nog niet veel te vinden, dus vorige week heb ik dan toch de madrid maar opgehaald als testzadel. En nu geen last van de pommel, nog ruimte in de zitting over en ik heb nog contact met mijn benen. Tot hiertoe ben ik heel positief.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:50

abc, als je graag een madrid wil, moet je hem nu al bestellen dan word ie in december geleverd.
maar wel snel zijn geloof dat pmarena er al niet zo veel meer heeft, op haar site stond als ik me niet vergis, 1 bruine maat 1 en 2 zwarte maat 2, hoeveel Natasja er nog heeft weet ik niet, maar ze komen sowieso pas in december, maar als je nu niet vooruit besteld dan moet je wachten want ze komen dan geloof ik niet meer op vooraad en kunnen ze alleen nog maar op bestelling leveren, dus dan worden ze pas gemaakt op het moment dat jij besteld hebt.

Ik heb in iedergeval de bruine maat 1 besteld bij Natasja.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 08:53

Gisteren een uurtje een rustig buitenritje gemaakt in het mooie weer. Zo kon ik voelen of ik er na langere tijd nog goed op zat en of mijn pony het ook nog fijn vond. Test meer dan geslaagd. Het zadel geeft ook een stabiel/veilig gevoel buiten, waar ik oorspronkelijk naar op zoek was. Ik besloot dus er één aan te schaffen en ik mag het testzadel van Natasja over kopen. Dus kan ik het zadel gelijk bijhouden (wel fijn omdat mijn boomzadel opgevuld moet worden en buiten gebruik is).
Nu moet ik er nog een pad bij. Wat is jullie voorkeur? Een grandeurpad of een echte barefootpad?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:31

Ik wil zelf straks het spaanse dekje van grandeur bestellen, vind de nevadapad onder het zadel echt lelijk. Past er gewoon niet bij. Verkoopt Natas nu het zadel toch? Ik kon hem toen ook kopen, maar later wilde ze het zadel toch zelf houden als testzadel. Maar kon daar tegenover wel een nieuw zadel kopen met korting, maar moest wel binnen 2 Weken beslissen. Heb toen het zadel besteld, want was een leuke korting. Wel leuk nu koop jij het zadel waar ik ook mee gereden heb

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:57

Tja, het scheelt in prijs tov een nieuwe en op een nieuwe zou ik nog moeten wachten tot week 3 in januari. Aangezien mijn boomzadel momenteel buiten gebruik is, is het dan wel fijn dat ik kan blijven rijden. Alleen moet ik er nu nog een pad bij.
Heeft grandeur dan een spaanse pad die eronder past? Heb jij daar ergens een foto of link van?