waterdicht maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Secretss

waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:36

Hoihoi, ik heb laatst een fleece uitrijdeken aangeschaft en ik vroeg me af of ik die op een of andere manier waterdicht kan maken. Ik heb gehoord dat er een of andere waterafstotende spray bestaat, maar dat die niet zo goed werkt. Dus ik vroeg me af of ik er een stuk stof onder kan zetten dat in ieder geval het water van de huid houdt ofzo. Ik hoor het graag! Groetjes

Steefz

Re: waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:12

Ik heb wel eens gehoord dat zo'n spray (Waterdicht synthproof) vaak wel goed werkt, ook op fleece.
Heb er zelf geen ervaring mee...

Secretss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:16

okay, dankjewel! die zal ik eens googlen!!

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:23

Dat heet impregneer spray. Ik gebruik dat op mijn winterdekens die door het wassen steeds minder water afstoten worden, en t werkt prima. Op fleece werkt het ook wel een beetje maar als het behoorlijk regent gaat het er wel door..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:08

Ik denk dat je beter een waterdichte uitrijdeken kan kopen, fleece is echt niet waterdicht te sprayen lijkt mij!?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:12

Fleece is juist een stof die veel water opneemt, dat is ook het hele doel van de deken, waarom zou je die waterdicht willen maken?
Als je je paard tegen de regen wilt beschermen, dan zou ik eerder voor een ander soort deken gaan. Ik heb een reflecterende uitrijdeken die tevens waterafstotend is.