Ervaringen met dressuurzadel Barato Whiz?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike546

Ervaringen met dressuurzadel Barato Whiz?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:55

Hallo bokkers!

Ik zit regelmatig op bokt rond te kijken maar nooit de moeite genomen een account aan te maken,
nou zocht ik naar ervaringen van het onderstaande zadel en dacht ik: laat ik zelf maar eens een account aan maken! Dus hier gelijk mijn 1e topic!

Heeft er iemand ervaringen met het dressuurzadel Barato Whiz te koop bij Epplejeck??
Het is een vrij goedkoop zadel, maar ziet er goed uit en ik ben op zoek naar een niet al te duur zadel.
Mijn paard heeft een normale rug en van zijn springzadel en dressuurzadel dat ik nu heb maar al jaren oud is en echt aan vervanging toe is gewoon een normale standaard maat.
Dit is het zadel: http://www.ej.nl/products/10000002/1010 ... RATO+WHIZ+

Ik ben erg benieuwd!

Groeten Maaike

MoniekV

Re: Ervaringen met dressuurzadel Barato Whiz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:35

Ik zou zo'n zadel niet op de rug van mn paard willen hebben. Ik zou zeggen, ga dan kijken naar een nieuwe of tweedehands wintec.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:39

Misschien is het handig om toe te lichten waarom dan niet... Ik ben ook benieuwd wat de ervaringen zijn, volg even!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:45

Omdat de zadels gewoon van slechte kwaliteit zijn. Dus de kans op scheve bomen etc is gewoon heel groot. De prijs is natuurlijk aantrekkelijk maar als je de rug van je paard hiermee naar de klote rijdt..

Maaike546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:40

Oke, daar heb ik inderdaad ook over na gedacht. Maar ik denk niet dat dat zo is,
Als het zadel toch prima ligt en het goed in de gaten houd dat het goed blijft liggen is het oke toch?

Tuurlijk verwacht ik dan niet de kwaliteit van een zadel van meer als het dubbele waarde van dit zadel, logisch ook en daar moet je realistisch in zijn denk ik.

Zijn er mensen die dit zadel hebben? Zo ja, hoe bevalt het?? Ben erg benieuwd!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:45

Ik heb dit zadel op mijn (grote E) pony liggen, nu alweer ongeveer 2 jaar denk ik.
Inderdaad prijs bewust en ik vind een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik vet het regelmatig in en ben er erg zuinig op, het zadel zit erg fijn en mijn pony loopt er heel fijn onder.
Wel vind ik de kussens iets wat hard en hij kantelde iets op mijn pony, daarom heb ik op aanraden van een erkende zadelmaker die toevallig op stal was er een gelpad onder gelegd. Werkt goed en nou ligt hij perfect!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:52

Bedankt voor je reactie Simyo!

Oke, fijn te lezen! Je hebt er dus veel plezier van??
Naar een gelpad er onder kan ik inderdaad ook nog altijd kijken, maar ik heb het zadel liever 'koud' op de rug liggen. Het moet gewoon passen vind ik altijd. maar als dat gaat door zoiets simpels als zo'n pad is dat prima toch! Zal het onthouden!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:06

Simyo schreef:
Bedankt voor je reactie Simyo!

Oke, fijn te lezen! Je hebt er dus veel plezier van??
Naar een gelpad er onder kan ik inderdaad ook nog altijd kijken, maar ik heb het zadel liever 'koud' op de rug liggen. Het moet gewoon passen vind ik altijd. maar als dat gaat door zoiets simpels als zo'n pad is dat prima toch! Zal het onthouden!

Huh? Waarom antwoord je op je eigen bericht alsof je iemand anders bent :?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:22

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount blijft het gesloten.