Ik heb een Eurostar dekje met een vrij dikke vulling. Nou heb ik hem, heel naïef, in de was gedaan met als resultaat dat er allemaal bobbels in de vulling zitten. Daardoor durf ik hem niet onder het zadel te leggen. Heeft iemand enig idee hoe je een dekje weer vlak kan krijgen?
Ik snap niet hoe die bobbels erin komen? Ik stop ook al mijn dekjes, dun of dik, gewoon in de wasmachine. Nooit bobbels gehad. Volgende keer een paar tennisballen meewassen, dat zou kunnen schelen.
haha tennisbalen daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord. Maar is dat niet gewoon de vulling die niet netjes meer in het dekje zit? dat zie je ook wel eens met kussens met van dat wol wanneer het ongelijk verdeeld is heb je ook bobbels. Maar wat er tegen te doen weet ik eigenlijk niet, openmaken zoals een kussen gaat natuurlijk een beetje moeilijk.. Dan maar het tennisballen idee proberen haha
Het zou ook kunnen zijn dat de buitenstof een beetje gekrompen is, en de vulling niet.
Lumea
Geplaatst: 06-11-13 21:18
Tennisballen en sluitingen van dekens? Gaat daar de wasmachine niet kapot aan dan? Zelf doe ik de dekjes wel altijd wassen en gaat altijd goed, maar dekens gaan hier in bad.
Ook bij mij gaan alle dekjes met tennisballen in de wasmachine, en komen allemaal mooi eruit. De tip kregen wij in een kledingwinkel bij het kopen van een winterjas, bij de koop van een jas kreeg je er standaard een tennisbal bij, deze zorgde ervoor dat de vulling van de jas niet op een hoop ging zitten.