Wat is het verschil? Horseware liners

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Wat is het verschil? Horseware liners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:52

Vorig jaar heb ik een horseware amigo bravo lite gekocht met 2 liners, 100 en 200 gram. Dit bevalt zo goed dat ik voor mijn andere 2 paarden ook tot aanschaf van deze dekens ben over gegaan.
Bij Divoza hadden ze een mooie aanbieding, de deken kopen en een liner er gratis bij.
Echter in eerste instantie wilde ik graag de choco kleur maar die zouden pas eind januari geleverd kunnen worden. :( Doe dan maar de blauwe. De grote maat 6.6 incl. liners konden binnen 1 week na betaling geleverd worden, de kleine 5.9 pas binnen 4 tot 6 weken :(
Na 1,5 week maar eens gebeld waar mijn deken bleef, bleek dat het op 1 order uitleveren stond, direct aangepast en de volgende dag al in huis *\%/*
Nu net maar eens de eerst geleverde deken gepast, blijkt dat er geen bilkoord bij zit :( dus maandag maar weer eens bellen.
Ik denk zal direct de rest ook maar eens na kijken en nou kom ik er achter dat ze fleece liners hebben geleverd...
Ik had bij beide dekens 100 grams liners besteld maar op deze fleece liners staat 400 gram.
Het is de bedoeling dat mijn paarden overdag buiten staan in de paddock en eerlijk gezegd vraag ik mij af of dat wel goed gaat met fleece liners. :?

Kan iemand mij het verschil (voordelen/nadelen) uitleggen tussen de gewone liners en fleece liners voordat ik maandag weer naar Divoza bel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:43

Volgens mij was de aanbieding bij de Divoza een gratis fleeceliner, en kon je niet kiezen voor een andere...
Dat is tenminste wat ik tegen kwam op de site...

Fleece is ong gelijk aan een 50 grams vulling en fijn als ze nog wat klam zijn na het werk

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:09

Ik kan de aanbieding niet meer terug halen maar volgens mij ging het om een gewone liner want je kon kiezen voor 100, 200 enz. Grams.
Ik heb nadat ik telefonisch contact heb gehad de bestelling per mail gedaan en daar heb ik 2 x om een 100 grams liner gevraagd en ik krijg fleece liners toegezonden waar 400 gram op staat...

Ik begrijp dus dat de fleece liners meer voor op stal zijn en beter het zweet na het rijden opnemen?
Dat is bij mij dus niet nodig want ik heb gewone fleece dekens voor na het rijden en wissel de deken daarna om.
Als ik ze in de paddock heb lopen en het is nat dan lijken die fleece liners mij niet fijn als ze bv. nat worden bij het rollen...

Babbelaar20

Re: Wat is het verschil? Horseware liners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:21

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:26

Fleece liner was inderdaad de actie

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:26

Thanks, dan heb ik het wellicht niet goed gelezen omdat ik niet wist dat er verschillende soorten liners waren. :roll:

Maar zou ik de fleece liners gewoon ook buiten kunnen gebruiken of is dat af te raden?
Anders probeer ik of ik ze toch om zou kunnen ruilen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:29

ja hoor, de fleeceliner is volgens mij prima geschikt als onderdeken, net even dunner dan de 100 grams liner

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:53

Dus de fleece 400 gram is dunner dan de liner 100 gram?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:58

Dit word bij paardendrogist over de fleece deken gezegd:

De warmte van deze 400 grams fleecedeken is vergelijkbaar met de warmte van een Horseware Liner van 200 gram.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:38

Mariekyy schreef:
Dit word bij paardendrogist over de fleece deken gezegd:

De warmte van deze 400 grams fleecedeken is vergelijkbaar met de warmte van een Horseware Liner van 200 gram.

oke, dat wist ik weer niet... :D
omdat fleecegevoerde dekens meestal gelijk staan aan 50 grams ging ik er vanuit dat de fleeceliner dat ook zou zijn...

of bedoel je met de fleecedeken de fleece zweetdeken en niet de liner?

ik ga even kijken!

edit, je hebt gelijk, dit staat bij de fleeceliner:
Citaat:
Warme fleece onderdeken van zeer goede anti-pilling kwaliteit, met gladde polyester schoudervoering. De deken neemt vocht van een nat of bezweet paard zeer goed op en voert het snel af en biedt extra warmte tijdens koude dagen. Vergelijkbaar met de warmte van een 200 grams Horseware Liner.

goh, wist niet dat die zo warm was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:54

Is dat ook wat om een nacht op te laten op een bezweet paard?
Of wordt ie dan snel klef en klam misschien...?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:04

Divoza wil niet ruilen dus ik zal het met de fleece dekens moeten doen. De ervaring zal het wel leren...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:45

Lijkt me soms best wel handig zo'n fleeceliner. Wel bijzonder dat hij net zoveel warmte geeft als een 200 grams liner. Zou je toch niet zeggen van een fleecedeken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:53

Het idee van de fleece-liner is dat je na het rijden niet hoeft te wachten tot je paard helemaal droog is, om de dekens te wisselen.

Als wij gereden/gelongeerd hebben gaat eerst een gewone zweetdeken op voor het ergste zweet, spullen opruimen en dan als dat nodig is de fleece-liner met een amigo bravo eroverheen. Dan kan ze of op stal voor de nacht, of terug de wei in. Als je dan er weer bent, kan je de dekens weer wisselen.

Werkt echt ideaal. :D En hij is echt lekker warm eronder. Als wij hem gebruiken, leggen we ook een iets dunnere bovendeken op, dan ze die dag eigenlijk had. (nu 250grams op, als we de fleece-liner gebruiken, doen we dat met de 100grams bovendeken)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:43

KozieZ schreef:
Het idee van de fleece-liner is dat je na het rijden niet hoeft te wachten tot je paard helemaal droog is, om de dekens te wisselen.

Als wij gereden/gelongeerd hebben gaat eerst een gewone zweetdeken op voor het ergste zweet, spullen opruimen en dan als dat nodig is de fleece-liner met een amigo bravo eroverheen. Dan kan ze of op stal voor de nacht, of terug de wei in. Als je dan er weer bent, kan je de dekens weer wisselen.

Werkt echt ideaal. :D En hij is echt lekker warm eronder. Als wij hem gebruiken, leggen we ook een iets dunnere bovendeken op, dan ze die dag eigenlijk had. (nu 250grams op, als we de fleece-liner gebruiken, doen we dat met de 100grams bovendeken)

Als ik het zo lees gebruik je hem niet als standaard onderdeken?
Zou hij daar wel geschikt voor zijn of zou je dan eerder een 200 grams linker nemen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:37

Ik wil hem dus inderdaad als standaard onderdeken gaan gebruiken, het is niet de bedoeling om steeds de liners te gaan wisselen want dan ben ik er nog druk mee. Mijn vraag in dit topic is dus of de fleeceliners in de wintermaanden sterk zat zijn om er onder te blijven liggen en niet alleen een uurtje om te drogen. Maar ik begrijp dat er nog niet zoveel ervaring mee is.

En wanneer de paarden weer gaan verharen (meestal al weer in het begin van het jaar en dan is het nog echt winter) dan gaat dat haar toch allemaal vilten met zo'n fleecedeken lijkt mij?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:24

Ik gebruik hem niet als standaard liner nee. Daar is hij volgens mij ook niet voor bedoeld. Ik heb gewoon een 100 en 200grams liner, deze is echt alleen bedoeld om een nog vochtig paard onder de deken te kunnen zetten voor de nacht/aantal uur overdag. Zo wordt er ook mee geadverteerd. Niet als echte onderdeken.