Tekna zadel, te kort?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Tekna zadel, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:18

Ik heb al een aardige tijd een tekna dressuur zadel, maar ik begin nu toch te merken dat ikzelf er niet lekker meer inzit.
m'n knieën komen over de kniewrongen heen, hoelang ik ook ga zitten.
kan er wat aangedaan worden?
of zijn deze zadels nou eenmaal niet zo geschikt voorje als je benen wat langer zijn?
ook qua opvullen en veranderen van dit zadel iemand ervaring?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:21

Tja daar kun je weinig aan laten doen. Een ander zadel nemen is denk ik je enige optie. Heb je foto van jezelf in het zadel? Verder geen ervaring met Tekna. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je een te kleine inch maat hebt. Weet je welke je hebt?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:25

Tigra_ schreef:
Tja daar kun je weinig aan laten doen. Een ander zadel nemen is denk ik je enige optie. Heb je foto van jezelf in het zadel? Verder geen ervaring met Tekna. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je een te kleine inch maat hebt. Weet je welke je hebt?

ik heb op dit moment inch maat 18 wat zelfs eigenlijk wat te groot is, maar m'n benen zijn erg lang en er werd al wel gezegd dat met langere benen je na een tijd wel eens problemen ermee kon krijgen qua de wrongen, hier is niks aan te doen? dunnere wrongen misschien? want deze zitten gewoon vast met klitteband.

Angela

Re: Tekna zadel, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:32

Dan zou ik de wrongen helemaal verwijderen. De wrongen zijn er echt alleen voor je eigen beenligging, maar als ze niet goed zitten, doen ze ook meer kwaad als goed. Gewoon lekker eraf halen en kijken of je dan wel lekker kunt rijden.

cp112

Re: Tekna zadel, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:39

Heb je je beugels niet te kort?
Ik heb hetzelfde zadel.
Gisteren bij de zadelmaker geweest en die heeft alles gemeten. De 18 inch is zelfs een 19, dit wist ik ook niet. Ik heb vrij lange bovenbenen maar heb bijbdit zadel jiist niet snel dat mijn benen over de wrongen komen.