Houding in wintec 500 zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Houding in wintec 500 zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:22

Zoals de titel al zegt, vraag ik me af hoe de houding van degene met een wintec 500 zadel is. Ik heb een VZH zadel op mijn jonkie liggen maar ik vind toch dat ik een lichte stoelzit heb in het zadel. Het zadel is goed bevonden door de zadelmaker en die adviseerde me losse kniewrongen te kopen. Heb ik gedaan maar het heeft niet veel effect.

Iemand ervaring hier mee?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:25

Het is nog altijd een VZH zadel, maakt niet uit welke je hebt, volgens mij kan niemand daar recht in zitten.

SnuitjeLove

Re: Houding in wintec 500 zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:26

ik had in mijn wintec 500 zadel ook een erge stoelzit

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:34

ik had ook stoelzit in vzh zadels. totdat ik bij een clinic van Vincent Voorn mijn beugels een heel eind korter moest doen. moet je ff aan wennen, maar daarna zit je een stuk beter en heb je meer steun aan je beugels. (ik had tijdens die clinic pijn in mijn enkels, niet normaal haha) ik moet wel zeggen dat ik alleen spring met het vzh zadel.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:40

Oow oke! Ja ik heb hiervoor een paar weken een hele oude kieffer munchen vzh gebruikt en dit zat al een stuk beter maar deze ligt beter voor me paard en dat gaat voor. Ik heb me beugels al een gaatje korter omdat ik haar aan het inrijden ben maar voor mijn gevoel gaat je lichaam tijdens het lichtrijden meer naar achter omdat je benen te ver naar voren liggen. Ziet er dus een beetje stuntelig uit..

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:48

ik merk ook echt het verschil tussen mijn wintec 500 vzh en mijn dressuur zadel heb er ook meer een stoelzit in. ik krijg normaal ook bijna geen commentaar op mijn houding en ik reed afgelopen zondag weer eens een proefje met het paard met wintec vzh en kreeg veel meer commentaar op m`n houding..
(nu vind ik zelf ook dat ik te weinig op m`n houding let en ga dat nu dus proberen meer te doen)

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:49

misschien kan je als ze goed ingereden is opzoek naar een zadel dat fijner voor jou zit en ook goed op haar ligt? voor nu zou ik nog geen ander (duurder) zadel kopen, is zonde als jouw paard dan veel verandert..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:52

Oh vervelend inderdaad maar dan weet ik in ieder geval wel dat het aan het zadel ligt. Ik wilde graag een andere maar de zadelmaker zei (zoals hierboven gezegd word) dat het echt zonde is gezien mn paard nog in de groei is en dat ik dan beter een jaar hierop kan blijven rijden! Misschien dat ik een jaar niet ga redden want het zit gewoon niet top maar voorlopig dan maar deze..

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:53

Ik heb ook een wintec 500 vzh, ik heb het gekocht omdat het mooi lag op m'n paardje en ik vooral recreatief reed.
Tegenwoordig rijdt ik wat serieuzer dressuur en merk dat ik niet helemaal mooi rechtop kan zitten en mijn benen ook niet mooi stil kan houden. Ik heb ook van die losse wrongen ertussen gedaan en dat hielp wel iets maar idd niet veel..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:10

kellaxy schreef:
Oow oke! Ja ik heb hiervoor een paar weken een hele oude kieffer munchen vzh gebruikt en dit zat al een stuk beter maar deze ligt beter voor me paard en dat gaat voor. Ik heb me beugels al een gaatje korter omdat ik haar aan het inrijden ben maar voor mijn gevoel gaat je lichaam tijdens het lichtrijden meer naar achter omdat je benen te ver naar voren liggen. Ziet er dus een beetje stuntelig uit..

Wij hebben laatst iemand op stal gehad die drukmetingen kwam doen met verschillende zadels.
Hij kwam met de volgende opmerking: Beter een goede, stabiele ruiter op een slecht zadel, dan een slechte, instabiele ruiter op een goed zadel.

Toch even overwegen of je in dit zadel je paard voldoende kunt begeleiden...?