Iemand ervaring met de dressuur Lord Expert?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Iemand ervaring met de dressuur Lord Expert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:34

Citaat:
Dressuurzadel Lord Expert.
Een echt dressuurzadel met gevoerde kniewrongen, diepe zit en lange zweetbladen. Goed meebewegende zadelboom en versterkt met kopijzer.
Comfortabel zadel met lange singelstoten. De hoge kamer en slimme plaatsing van de kussens maken dat dit dressuurzadel een gemakkelijke pasvorm heeft voor veel paarden. Lederen zadel.
Leverbaar in 16,5 of 17,5 inch met medium boom.

Afbeelding

Wie heeft er ervaringen met dit zadel?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:40

Okee, het bokje is geen paardenrug, maar hij lijkt nu al wat voorover te hellen?
Hopelijk is dat anders op een paardenrug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:41

Zadelmarkt? :) Ziet er uit als karton :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Iemand ervaring met de dressuur Lord Expert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:43

Nee, geen zadelmarkt.
Gewoon via de bokt markt gevonden van een leverancier.
Maar ken dit merk niet en ook geen ervaringen op internet te lezen. Misschien is het nieuw?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:43

Ziet eruit als een goedkoop zadelmarkt zadel... of iig een type ervan.
In dat geval; goed laten nakijken alvorens ermee te gaan rijden..

Edit:
Zie het al; http://www.speurders.nl/overzicht/diere ... e_value=25
Goedkoop zadeltje a 200,-. Oftewel; soort zadelmarkt idee.

Dan gewoon even goed na laten kijken door een goede zadelmaker, en passen/proefrijden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:48

Punt is dat het 2 uur verder op is, ik niet kan passen/kijken. Maar ik wel opzoek ben naar een dressuur zadel in deze prijsklasse. Of dat nieuw of tweedehands is, maak me niet uit.
Mocht ik op de gok gaan kopen, wat ik eigenlijk niet zo goed durf omdat ik geen ervaringen kan lezen, ben ik bang dat ik het niet meer verkocht krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:52

Nee niet doen :) Koop dan een tweedehands zadel van een fatsoenlijk merk ipv dit soort zadel.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:54

Ik ben al een hele poos opzoek naar een zadel, dus ben een beetje wanhopig omdat ik niets kan vinden wat me aanstaat. Vandaar. Haha..
Maar alleen maar niet doen, omdat een 200,- zadel nooit goed kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:00

Nee hoor, maar puur omdat dit zadel er gewoon waardeloos uit ziet haha.
Dan zou ik eerder zoeken naar een zadel binnen je budget, maar dan wel van een merk wat algemeen bekend is (en eventueel wel wat goedkoper natuurlijk). Die zijn er echt wel :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 15:02

Bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:37

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 17:43

Anoniem schreef:
http://link.marktplaats.nl/737200683
http://link.marktplaats.nl/736861108

Zoiets zou ik eerder doen.. Verder heb je nog prima wintec zadels in die prijsklasse

Het zadel wat jij noemt is wss geen kwaliteit, en een belabberde pasvorm.
En anders zou ik even doorsparen, of een baantje zoeken...

Wat een ontzettend l*llige reactie zeg.
Ik ga 2 dagen in de week naar school en de rest werk ik állemaal. Ik heb géén vrije dag, hoe weet jij nou of ik spaar of niet?
Mijn ouders zijn leken en vinden dat het zadel van mijn overleden paard ook heus nog wel past. Aangezien ik nog geen 18 ben mag ik helaas niet zelf beslissen over wat ik wel en niet koop. Een nieuw zadel zit er niet in, dus moet ik mijn oude zadel verkopen en van dat geld een nieuw zadel kopen.

Misschien eerst even realiseren dat niet elke 17 jarige achterover zit en geen werk heeft en alles van papa en mama krijgt...

Overigens is dat zadel dat jij in je link laat zien te breed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:15

Giolli schreef:
Anoniem schreef:
http://link.marktplaats.nl/737200683
http://link.marktplaats.nl/736861108

Zoiets zou ik eerder doen.. Verder heb je nog prima wintec zadels in die prijsklasse

Het zadel wat jij noemt is wss geen kwaliteit, en een belabberde pasvorm.
En anders zou ik even doorsparen, of een baantje zoeken...

Wat een ontzettend l*llige reactie zeg.
Ik ga 2 dagen in de week naar school en de rest werk ik állemaal. Ik heb géén vrije dag, hoe weet jij nou of ik spaar of niet?
Mijn ouders zijn leken en vinden dat het zadel van mijn overleden paard ook heus nog wel past. Aangezien ik nog geen 18 ben mag ik helaas niet zelf beslissen over wat ik wel en niet koop. Een nieuw zadel zit er niet in, dus moet ik mijn oude zadel verkopen en van dat geld een nieuw zadel kopen.

Misschien eerst even realiseren dat niet elke 17 jarige achterover zit en geen werk heeft en alles van papa en mama krijgt...

Overigens is dat zadel dat jij in je link laat zien te breed.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Het zadel wat jij laat zien is wss prut. En kun je een jaar later een nieuw zadel kopen.

Dus kijk ik op mp of er iets op staat nou d'r is van alles en wintec heeft vanalles wat goed aan pasbaar voor een paard met een normale rug. Even er vanuit gaand dat jou paard dat heeft anders is bovenstaand zadel iig geen optie.

En als er niks is in jou budget zul je door moeten sparen. En als optie daar voor is een baantje zoeken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:20

Goed de markt in de gaten houden, op mijn draver ligt een tweedehands Ainsley voor €80! En dat ding is (was) nog tiptop in orde, enkel een scheurtje bij de kniewrong, maar dat maakt voor mij en het paard niet uit.

Heb hier ook zo een ouder die zegt 'Och wat maakt het uit, dat zadel van nu doet het ook prima', maar ik bepaal wel degelijk wat ik doe met MIJN geld, vreemd dat jij dat niet mag, niet dat jij daar iets aan kan doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:36

Het zadel is van Pfiff en heet normaal gesproken New Lord.
Advies verkoopprijs € 149,90

Dit soort zadeltjes moet je max 1x per maand gebruiken voor een klein stap rondje en niet meer. tenminste dat is mijn mening.

Pfiff is een Duits merk met een breed assortiment aan zadels, van goedkope tot kwalitatief goede zadels, maar daarvan is de prijs ook een stuk hoger.
Ook hierbij gaat op, alle waar voor je geld.

Maar voor € 200.- kan je gerust een net en goed 2ehands zadel vinden hoor!