Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar geschikte achterbeen beschermers.
Mijn haflinger strijkt achter behoorlijk. Ben dus op zoek naar hoge sterke beschermers die niet alleen de kogel aan de binnenkant beschermt maar ook de pees aan de achterkant. Ook moeten de peesbeschermers "gekoeld" zijn. Ze krijgt snel warme pezen en wil daar geen problemen mee krijgen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
edit: wat toegevoegd
Laatst bijgewerkt door mandje op 27-10-13 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Ik snap ook dat elk soort warm word. Maar de een toch iets meer of minder ben ik van mening. Helaas ben ik er toe genoodzaakt om verdere schade te voorkomen.
xx_tassjuhh
Geplaatst: 29-10-13 14:35
de pe aircooled event boots lijken heel erg op de die dalmars maar zijn iets goedkoper.
ik zou kijken naar peesbecschermers voor eventinjg. BR is goed maar word best snel warm , bandageren al helemaal BR promax of de varianten erop worden ook snel warm.
ik denk dat je bij een eventing beschermer in de hoogere prijsklasse zit , maar we een goede beschermer hebt.
De dalmars lijken mij te kort bij de kogel omdat dat juist het punt is waar ze veel aantikt. De pe lijken mij ideaal maar zover ik kan vinden niet klein genoeg voor mijn haflinger.
Ik heb inmiddels de 3 in 1 van pegasus air boots besteld. Omdat deze de kogel en de koot ook goed beschermt. Ook is deze keuze gemaakt omdat die 1 maat heeft en ik geen last heb dat het niet zou passen.
Als het toch te warm blijkt te zijn kan ik in de lente/zomer op eventing/cross wedstrijden kijken en passen omdat de maten erg lastig zijn.