HKM hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Refagreni

HKM hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 11:45

Ik heb voor mij MM een donkerbruin zadel met geel randje. Nu kwam ik een HKM hoofdstel tegen in dezelfde kleurstelling. Zou een mooie combi worden. :D Nu alleen de vraag hoe deze hoofdstellen vallen. Mijn paardje heeft een middenmaat (150/152). De neusriem van de IJslander past (pony/cob) maar daarvan is het bakstuk veel te kort en ook de frontriem past hij niet. Ik twijfel dus tussen cob en full.

Leen

Re: HKM hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:47

Misschien beter full nemen en dan gaatjes bijprikken? Alleen moet je dan wel kijken hoe het zit met de neusriem. Niet dat de 'bakstukken' daarvan te ver naar achteren zitten omdat het groter is.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:32

Is het de HKM "first"? Ik heb die ook, het is wel richting Cognac kleur met London onderlegd.Met messing gespen. Past mooi bij mijn Cognackleurig Kentaur zadel. Ik heb maat Cob genomen maar ik heb een Arabiertje, ook met tussenmaat pony/ cob. Bij haar zitten alle bakstukgespen op het strakste gaatje, neusriem, doe ik nooit strak, heb ik nog gaatjes over, sperriem heb ik gaatje moeten bijprikken, smal smoeltje :D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:15

Wordt het hoofdstel niet donkerder in gebruik? Dat is meestal het geval bij bruin tuig.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:56

Het is bij mij niet veel donkerder geworden. Ik zal morgen even foto's maken bij goed daglicht en dan even plaatsen als je dat goed vind. Wat voor zadel heb je?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 22:04

Een Hastilow Concept. Een in nederland nog onbekend merk. Komt uit engeland en werkt met dezelfde zadelboom (simatree) als Kent en Master, fairfax en thorowgood. Op de foto staat nog een zwart exemplaar inmiddels heb ik dus een donkerbruine.
Afbeelding

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:57

Als ik op de Hastilow site kijk naar de bruine kleur van bijv de general purpose vsd dan is ie ongeveer dezelfde kleur als mijn vorige zadel (wintec) toen had ik mijn hoofdstel ook al, kon wel, maar is echt niet dezelfde kleur. Je zou ook voor het Harry's Horse Soft hoofdstel kunnen gaan, die vind ik al iets meer die kleur hebben. Alleen heeft die rvs gespen (je zadel heeft messing ringetjes?) http://www.equicenter.nl/harrys-horse-hoofdstel-soft-bruin.html
Laatst bijgewerkt door moorcats op 30-10-13 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 00:11

klopt

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:29

Nu ik mijn hoofdstel weer erbij heb gepakt, lijkt ie toch wel redelijk donker, misschien is het idd een goeie keus. Ik was mijn frontriem even kwijt, vandaar dat die er niet aan zit. Afbeelding

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:30

Kan best. :) Heb hem gelijk besteld. Bij Agradi is er weer een kortingsactie. Kost hij me ook niet de hele wereld.