Bontje onder mexicaanse neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jippyhorse

Bontje onder mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 08:29

Ik zie altijd dat bijna iedereen met een mexicaanse neusriem een bontje er onder heeft. Maar waarom moet dit er eigenlijk onder? Kun je de neusriem ook gebruiken zonder bontje of niet?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:31

Jippyhorse schreef:
Ik zie altijd dat bijna iedereen met een mexicaanse neusriem een bontje er onder heeft. Maar waarom moet dit er eigenlijk onder? Kun je de neusriem ook gebruiken zonder bontje of niet?

Het bontje zit er meestal onder om de druk iets te verminderen aangezien een Mexicaanse neusriem aardig scherp inwerkt.
Ik zie best veel paard die van een mexicaanse neusriem zonder bontje schuurplekjes krijgen.

LiannePuthzy

Re: Bontje onder mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:35

volgensmij zt er onder die van mij wel een bontje =, heb geen idee of die er standaart opzit als je ze gekocht hebt, er zit wel wit spul onder dat rondje, geen idee of dat klitebant of bond is, het steekt er wel een beetje onderuit

Cappuccino92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:01

Het is inderdaad om de druk wat te verzachten. Je kunt 'm dus ook wel zonder gebruiken, maar dan werkt de neusriem sterker in.

Monty6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:34

Ik heb ook een Mexicaanse neusriem zonder bontje er zit wel een soort van kussen onder tegen het schuren volgensmij

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:14

Meeste bontjes zitten vast, tenminste die van mij wel. Die is ook aardig 'fluffy'(heb ik er ook op gekocht, met een flink bontje voor de drukverdeling). Die van mijn vriendin heeft alleen maar wat 'pluisjes' eronder. Je hebt er ook zonder, maar hier kun je meestal zelf nog een bontje onder doen of het rondje is dan vrij zacht leer.

Een mexicaanse neusriem werkt wat scherper in en 'snijd' sneller, vandaar de bontjes.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:17

Ik lees even mee.

Ik heb ook een mexicaans hoofstel met bontje. Maar nu is het bontje heel lelijk geworden en zou ik daar een nieuwe onder kunnen doen als ik die andere er van onder haal? Bontje zat aan het hoofdstel vast.

Het gaat om dit hoofdstel:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0610_n.jpg