Vandaag is de zadelmaker langs geweest en mijn euroriding luxor blijkt helemaal niet fijn te liggen op mijn paard. We hadden al een vermoeden, maar hij geeft aan dat het t beste is een ander zadel te kopen. Nu hebben we een kieffer op proef, die weg zou gaan voor €450. Deze zou hij dan wel inruilen voor onze luxor. Nu hebben wij deze zelf 2e hands voor 850 euro gekocht. De zitting is net een jaar oud (is er opnieuw opgezet in verband met fabrieksfout bij vorige eigenaar) en voor de rest zijn er geen beschadigingen. Wel gebruikerssporen. Ik vind het een heerlijk zadel om op te rijden, heeft een heerlijk zachte zit. Ik reed er zo uren buitenritten mee zonder ergens last van te krijgen. Nu twijfel ik dus of ik onze luxor niet beter gewoon te koop kan zetten en het andere zadel kan kopen. Ik vind 450 gewoon erg weinig terwijl wij er net een jaar geleden het dubbele voor hebben betaald. Wat zouden jullie nu betalen voor een euroriding luxor in prima staat?? (singelstoten zouden eventueel vervangen mogen worden)
Ik ben benieuwd
Misschien is wat de zadelmaker aanbied dan ook wel prima.