Wat vragen momenteel voor een euroriding luxor?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jimmyke92

Wat vragen momenteel voor een euroriding luxor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 15:49

Hallo Bokkers,
Vandaag is de zadelmaker langs geweest en mijn euroriding luxor blijkt helemaal niet fijn te liggen op mijn paard. We hadden al een vermoeden, maar hij geeft aan dat het t beste is een ander zadel te kopen. Nu hebben we een kieffer op proef, die weg zou gaan voor €450. Deze zou hij dan wel inruilen voor onze luxor. Nu hebben wij deze zelf 2e hands voor 850 euro gekocht. De zitting is net een jaar oud (is er opnieuw opgezet in verband met fabrieksfout bij vorige eigenaar) en voor de rest zijn er geen beschadigingen. Wel gebruikerssporen. Ik vind het een heerlijk zadel om op te rijden, heeft een heerlijk zachte zit. Ik reed er zo uren buitenritten mee zonder ergens last van te krijgen. Nu twijfel ik dus of ik onze luxor niet beter gewoon te koop kan zetten en het andere zadel kan kopen. Ik vind 450 gewoon erg weinig terwijl wij er net een jaar geleden het dubbele voor hebben betaald. Wat zouden jullie nu betalen voor een euroriding luxor in prima staat?? (singelstoten zouden eventueel vervangen mogen worden)

Ik ben benieuwd :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:59

Ik zou op marktplaats eens kijken naar wat er gemiddeld voor gevraagd wordt. Het is natuurlijk een wat ouder zadel want de luxor wordt al een tijd niet meer gemaakt.

Ik vind dat jij er erg veel voor hebt moeten betalen eerlijk gezegd. Ik heb zelf de diamant maar als ik die zou verkopen zou ik er niet zoveel voor vragen terwijl die ook nog in prima staat is. Nieuwprijs van die twee komt zo ongeveer overeen. Een Kieffer van 450 vind ik netjes mits het zadel in hele goede staat is maar ik zou dat inderdaad ook een nette prijs vinden voor jouw zadel.

Hou er wel rekening mee dat het op het moment heel moeilijk is om tweedehands zadels te verkopen.

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:03

Percy schreef:
Ik zou op marktplaats eens kijken naar wat er gemiddeld voor gevraagd wordt. Het is natuurlijk een wat ouder zadel want de luxor wordt al een tijd niet meer gemaakt.

Daarom zou die juist heel veel waard kunnen zijn. :+

Jimmyke92

Re: Wat vragen momenteel voor een euroriding luxor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:15

Ik vrees ook dat wij er teveel voor hebben betaald. :+ Dit is ons eerste eigen paard en dan heb je gewoon nog maar weinig te maken gehad met zadels, wij dacht oke mooi zadel...prima! :D Misschien is wat de zadelmaker aanbied dan ook wel prima.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:16

Ik vrees ook dat je gewoon teveel betaald hebt.
Inruilen valt altijd tegen,zadelmaker wil er uiteraard ook wat aan overhouden.
Maar dit ga je op MP er niet meer voor krijgen .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:17

madelaine schreef:
Percy schreef:

Daarom zou die juist heel veel waard kunnen zijn. :+

Als je een liefhebber treft misschien maar hij heeft een hele waardige opvolger gekregen. Alle begin is inderdaad moeilijk en de luxor is op zich een heel fijn zadel wat op heel veel verschillende paarden goed ligt.

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:19

Ik heb toentertijd ongeveer 200€ uitgegeven aan een tweedehands Euroriding zadel.
Misschien dat je daar iets mee kunt?
Deze is nog steeds in goede staat en zit super fijn!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:22

elwinfield schreef:
Ik heb toentertijd ongeveer 200€ uitgegeven aan een tweedehands Euroriding zadel.
Misschien dat je daar iets mee kunt?
Deze is nog steeds in goede staat en zit super fijn!

Welk type was dat? Euroriding heeft namelijk hele dure zadels, de luxor en diamant maar ook de jade die w.b. nieuwprijs de helft is van de diamant en opvolger van de luxor. Dus dat scheelt nogal wat. 200 voor een luxor vind ik dan weer te weinig.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:25

in 2011 heb ik een euro riding luxor gekocht voor 650 euro. Zou me dus niks verbazen als de prijs nu lager ligt..

edit; tweedehands op markplaats.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:27

TS vier jaar geleden heb ik voor een twee jaar oude euroriding luxor in goede staat € 500,-- gekregen. Dus ik zou het geld aannemen want dat is een goede deal en je hebt gelijk een nieuw zadel en hoeft niet te leuren met het oude.

Jimmyke92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:30

Bedankt voor de reacties,
Ik denk dat ik gewoon ga proberen het zadel in te ruilen voor een andere. Zeker gezien het gewoon moeilijk is een 2ehands zadel te verkopen. Dan zijn er meteen klaar, nieuwe zadeltje in bezit en oude zadel weg.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:44

Ik heb de ervaring met de zadels verkopen dat je maximaal een euro of 100-150 hoger moet gaan zitten dan wat de zadelmaker er voor wilt geven.
Je zegt zelf dat het in prima staat is terwijl de singelstoten vervangen moeten worden. Beetje tegenstrijdig en dat geeft mij al aan dat het zadel veel gebruikt is en ook een stuk minder waard is dan wat je zelf denkt.

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:15

Ik heb een vraag mbt een euroriding diamant die ik tweedehands wil kopen, als dat in dit topic mag :-)
Morgen ga ik ernaar kijken, maar hoe kan ik mbt het serienummer weten hoe oud het zadel is?
Ik weet wel dat het een blauw label heeft. Alvast bedankt!

mistral2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:30

Een prijs tussen de 500 en 800 is netjes indien in goede staat.
Dat is beetje normale prijs voor luxor

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:45