Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jasmijn159 schreef:Dat een ongebroken trens geen stang is wist ik!
Maar hoe ziet dan een gebroken stang er uit? Hefboomwerking aan een gebroken bit? Zie nu hele rare bitten voor me..
Edit: ah ik zie het al, gewoon een gebroken menbitje natuurlijk
Queelens schreef:Heel simpel
een ongebroken trens is dus gewoon een trensje die niet gebroken is
zoals deze:
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 8984749198
Kan zowel bustrens als watertrens zijn die ongebroken is
een stang is GEEN trens en heeft een hefboomwerking
IngeK schreef:Toen ik mijn myler kocht vond de verkopende partij ook zo ongeveer dat ik mijn jonge pony martelde door hem een stang in te doen. Ik maar "ongebroken trens" herhalen en dat het zo fijn rustig was in zijn mond, en zij maar met afkeurende toon over stang blijven praten, waar haalde ik het lef vandaan
xSlvna schreef:Een 'stang' is hier gewoon 'een recht stuk ijzer', als je het op die manier kijkt is dat ongebroken bit dus gewoon een stang, en is alles met meer (hefboom, ketting) een dressuurstang. Maar zo zie ik het
maralyn schreef:IngeK schreef:Toen ik mijn myler kocht vond de verkopende partij ook zo ongeveer dat ik mijn jonge pony martelde door hem een stang in te doen. Ik maar "ongebroken trens" herhalen en dat het zo fijn rustig was in zijn mond, en zij maar met afkeurende toon over stang blijven praten, waar haalde ik het lef vandaan
Leuk ehh, die mensen die zich daar niet in verdiepen....
Mylers zijn ook absoluut niet verkeerd hoor...!!
Mijn vorige pony, die eerst op een ongebroken trens gereden werd, kocht ik een myler voor.
Ook daar liep hij heeel plezierig op. Maar enkel gebroken en dubbel gebroken? Was het een hell. Kopschudden, op en neer.
Heel hard kauwen. Gewoon onplezierig.