Ik heb voor mijn ronde, brede tinker met weinig schoft en een rechte rug een Barefoot Cheyenne. Deze schoof meteen vanaf dag 1 al. Hierdoor heb ik ook een ongeluk gehad met mijn paard en er moesten dus drastishe maatregelen genomen worden.
Nou hup, kleinere (elastische) singel gekocht en de pommel vervangen voor een XXL. Hoera! Het schoof niet meer! Nou, ik blij.. Kon eindelijk weer rijden.
3x goed gegaan totdat paardje breder was geworden door spiertjes te kweken en het weer bijna onder zijn buik schoof. Nee, ik zit niet altijd stabiel, het is een jong paard en kan afentoe wat onregelmatig lopen dus ik snap dat ik hierdoor ook het zadel wat kan verschuiven maar zelfs als ik stilsta en mijn paard 1 stapje zet, zit ik al een stukje schever. Dan kun je al raden hoe dat in een bochtje gaat
.Ik heb contact gehad met Barefoot maar het schuiven zou echt gewoon aan mijn ronde paard en het nieuwe zadel moeten liggen. Oké, begrijpelijk... Maar hoe ga ik dit oplossen?
Ik heb nu tijdelijk de mogelijkheid om een VZ zadel te lenen van een stalgenoot maar het liefst stap ik natuurlijk gewoon weer op mijn lekker boomloosje. Dit is dan ook niet erg, dat het nu even niet gaat.. Maar hoe kan ik het zadel ooit inrijden als he zó erg schuift. Ik voel me er gewoon niet veilig op. 1 schrikbeweging en het zadel hangt bijna onder de buik.Dus... Boomloos-liefhebbers, hebben jullie advies, tips... WAT DAN OOK? We hebben namelijk geen geldboom, anders was ik ook wel wat andere zadels gaan testen etc. En we hebben atm zeker geen geld om een nieuw zadel aan te schaffen (en ik wil eigenlijk gewoon op mijn droomzadel rijden dat o zo lekker zit
)Ik hoor graag van jullie!
P.S. De pad is niet vies of wat dan ook, al dat soort kleine dingen zijn niet het probleem.. Ook de pommel past gewoon want het heeft een tijdje terug echt (helaas maar kort) als een huis gelegen!