Leeftijd hulsebos zadel schatten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Leeftijd hulsebos zadel schatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 08:31

Ik weet dat Hulsebos meerdere logo's (die knopjes op het zadel) heeft gehad.

Ongeveer 11 jaar geleden hadden ze een rond ijzeren logo waar met zwarte letters hun naam in stond.
Nu gebruiken ze het groene ovale logo.

Op internet kwam ik weer een andere tegen, deze was ovaal net als de groene maar dan helemaal van blank metaal.

Weet iemand de chronologische leeftijd van deze logo's zodat je kan inschatten hoe oud een zadel is?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:37

een ovaal merkje is zeker van voor 2004. Dat het nu een blank metalen merkje is, betekent enkel dat het emaille eruit is gevallen.
de hulseboszadels hebben allemaal wel een besteldatum gestansd in het zadel. Onder het zweetblad staat vaak bovenin bij een ouder zadel 2 cijfers gestansd dit is het jaar van bestelling. op de andere kant van het zadel staat vaak de maand en/of soms ook de dag van de maand.
De nieuwere hulseboszadels hebben onder het zweetblad aan de linkerkant de besteldatum staan en meestal ook nog wel type en maat.
Het zadel wat je zelf te koop hebt, is een nog oudere hulsebos denk ik. Gezien aan het type van het zadel en gebruikte kussens zou het nog een zadel van voor 2000 kunnen zijn.