[WN] Pad onder BM zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Pad onder BM zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 16:26

Welke pad hebben jullie onder een BM zadel?
Ik weet dat hier al oude topics over zijn. Daarin staat dat een Skito pad of HAF pad goed kan onder een BM.
De Skito pads zijn boven mijn budget (200+) en tweedehands ben ik ze nog niet tegengekomen

Heb er nu een HAF pad onder liggen maar de zweetafdrukken laten zien dat de ruggegraat niet helemaal vrij wordt gehouden. HAF pads hebben wel een verdikking maar dat drukt in zodra je het zadel erop legt. Ook is de sympanova onderkant niet echt ideaal voor haar vacht vooral met lange ritten. Dus ik zoek:
*goede pad met stevige inlages
*geen sympanova onderkant
*moet onder een BM zadel passen

Wie weet er een pad die daaraan voldoet?

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:31

_Cindy

Re: Pad onder BM zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 16:36

Dankje voor je reactie
Zitten de inlages die hier bij zitten wel stevig of druk je ze makkelijk in?

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:45

Ze zijn wel wat in te drukken maar het is mij nog nooit gelukt om ze minder dan ongeveer een cm in te drukken.

Bij mijn oude zadel kreeg ik ook een pad met inlages, bij deze inlages kon ik mijn vingers op elkaar duwen. Dat is bij deze absoluut niet het geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:58

De dikte van de inlages is ook wel wat afhankelijk van de ruggegraat van je paard.
Als die er boven uit steekt (Zoals die van mij) dan heb je (zeker in het midden) dikkere inlages nodig.
Heeft je paard een geultje ipv een zichtbare ruggegraat, dan kun je met minder dikke toe.
Qua dikte is het van belang dat je bij indrukken idd voldoende dikte overhoudt. Dat is niet bij alle pads het geval. Over het algemeen zullen goedkopere pads van mindere kwaliteit zijn, maar ik heb ook godkoper gezien die w el stevig waren. Net als ik dure gezien heb die onvoldoende dikte overhielden.

Zelfs heb ik een Big Horn Tuffy pad en dan het Swayback model. Helaas zul je die in NL niet vinden (niet in een winkel iig) of iemand moet net zijn 2e hands verkopen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:04

_Cindy schreef:
De Skito pads zijn boven mijn budget (200+) en tweedehands ben ik ze nog niet tegengekomen

Hoe kom je er in vredesnaam op dat een Skito + 200 euro kost??? Dat heb ik nog nooit voor een Skito betaald.

Ik heb dus meestal Skito's eronder, en die kom je 2e hands idd maar zelden tegen.
Air Rides werken hier ook, of de Tuffy pads. De rest vind ik persoonlijk te dun.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:15

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:18

rina schreef:
_Cindy schreef:

Hoe kom je er in vredesnaam op dat een Skito + 200 euro kost??? Dat heb ik nog nooit voor een Skito betaald.

Ik heb dus meestal Skito's eronder, en die kom je 2e hands idd maar zelden tegen.
Air Rides werken hier ook, of de Tuffy pads. De rest vind ik persoonlijk te dun.

Waar haal jij je Skito pads vandaan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:21

Bij Skito in de USA :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:23

Skito's staan regelmatig te koop op Ebay. Ik heb er momenteel twee die ik niet gebruik en die eventueel te koop zijn. Ik gebruik nu een Reinsman pad maar heb ook fijn gereden met Toklat coolback pads.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 21:23

Hoeveel betaal jij voor de skito dan Rina?
In deze NL webshop zijn ze vanaf 235euro
http://www.boomloos-zadel.nl/prijzenskito

Hier vanaf 245 dollar
http://www.sportsaddle.com/pads/skito_pads.html

Op de website van Skito zelf zie ik geen prijzen.

Bedankt voor de link dubbeldun! Ik had vanmiddag al op ebay gezocht maar toen stond er nog niets op.

Mijn paard heeft een rechte rug en haar ruggegraat steekt niet uit, dus ik denk niet dat ik een swayback pad nodig heb voor haar.
foto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UWM8UMB6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C63R4U7N.jpg
De bovenste twee foto's zijn gemaakt na het rijden met mijn vorige zadel (BF Arizona)

Maflinger, wil je me even een pb sturen met hoeveel je voor je skito's vraagt?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:15

Bij Skito waren ze de laatste keer met bestellen 138 dollar. Komt nog wel verzendkosten en invoer overheen. Maar dan nog zat ik niet op 200+ in euro.

Skito moet je overigens gewoon bellen. Ze zijn heel behulpzaam. De site staan idd geen prijzen op, maar dat is ook omdat ze zoveel keuze hebben. 1 van mijn laatste was zelfs met zon dryback. Die vind ik echt ideaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:32

@rina: werkt dat echt dan nog ?? Ik vind het wat tegenstrijdig nl.
Je krijgt eerst een laag wol op de rug, dan een tussenlaag van foam en dan pas de dry-back laag.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:52

DD ja er is echt verschil tussen de gewone en de dryback :j Kan het met name in de zomer echt zien.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:09

rina schreef:
Bij Skito waren ze de laatste keer met bestellen 138 dollar. Komt nog wel verzendkosten en invoer overheen. Maar dan nog zat ik niet op 200+ in euro.

Skito moet je overigens gewoon bellen. Ze zijn heel behulpzaam. De site staan idd geen prijzen op, maar dat is ook omdat ze zoveel keuze hebben. 1 van mijn laatste was zelfs met zon dryback. Die vind ik echt ideaal.

Dat is inderdaad niet duur. Is dat met of zonder dryback en kreeg je er inlages bij?
Ik denk inderdaad dat ik ga kijken voor een tweedehandse via ebay en anders even contact opneem met skito zelf.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:52

zonder dryback, maar die was ook niet zo duur. en das met de inlages,die horen erbij. alleen extra skims oid betaal je wel extra voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:43

Kleine tip:

Ik heb zelf ook ooit wel eens 2 Skito-pads gewoon in de USA bij Skito besteld, super fijne gasten zijn dat, hele mooie pads, mooie inlages, en dat Coolback-gebeuren is heel leuk.

Zelfde materiaal als dat rare matje dat jij er vroeger onder had liggen DD, waar het zweet zo onderuit liep, hoe heette dat ook alweer...? :)

Maar ik baalde als een stekker dat de inlages niet aan de onderkant er uit kwamen zetten, maar juist aan de bovenkant waardoor de rugbies dus alsnog op de ruggengraat lag.... -O-

Ik koop persoonlijk juist een pad met inlages zodat die inlages de rugbies omhoog kunnen tillen, en er een vrij kanaaltje boven de ruggengraat ontstaat. Dus dat was nogal een dure miskoop -O-

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 19:52

Pmarena, weet jij of (grandeur) pads die gemaakt zijn voor een Nevada onder een BM kunnen?

Eerlijk gezegd gaat het nu wel weer goed met de Haf pad, ik heb geen verschoven haren etc meer gezien, mogelijk lag hij de eerste keer niet helemaal goed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:28

@pmarena: dat was de Dixie Midnight No-sweat pad.
Apart maar fijne padje was dat :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:25

Cindy, ik durf het niet te zeggen...op zich is de Nevada pad vrij lomp en vierkant, zal niet zo mooi staan denk ik :=

Hier staan de maten: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Pads/

DD: ik heb het idee dat je hem anders noemde destijds :?
Deze naam doet niet echt een belletje rinkelen :P