Weer een topic- bitkeuze

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Weer een topic- bitkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 11:14

Het valt mij de laatste tijd op dat mijn paard ontzettend veel op het bit kauwt en daarbij ook veel schuimt. Ze doet dit terwijl ze totaal niet ontspannen en nageeflijk loopt en ik heb niet het idee dat dit goed is. Ik zit er dus aan te denken om er een ander bit in te leggen. Ik heb al gekeken naar een myler (level 2) maar mijn budget is niet zo hoog dat ik deze kan betalen. Heeft iemand suggesties? Overigens ligt er nu een dubbelgebroken watertrens in.

8nnemiek

Re: Weer een topic- bitkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:23

Ik heb zelf een Billy Allen trens. Redelijk vergelijkbaar met myler, maar een stuk betaalbaarder.
Of je echt een link kan leggen tussen het bit en het kauwen weet ik niet, als een bit echt niet lekker ligt dan zie je eerder dat ze het gaan vastpakken of gaan schudden met het hoofd en dwars worden. Ik zou dus ook zeker even verder zoeken naar de reden voor het niet ontspannen kunnen lopen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 11:27

Ontspannen lopen kan ze wel hoor! Dit duurt alleen een half uurtje training voor ze echt lekker loopt en lekker loslaat. Het kauwen (vrij heftig vind ik) gebeurd alleen al meteen als ik erop zit. Ik heb alleen altijd geleerd dat dit kauwen en schuimen een gevolg van ontspanning is en dus kan ik de link niet leggen.
Heb overigens al een paar weken geen les gehad doordat onze bak er bagger bij ligt dus heb nog niet met mijn instructrice kunnen overleggen.