'gewone' frontriem op een gedeeld kopstuk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juliettex

'gewone' frontriem op een gedeeld kopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:50

Zou dat kunnen?
ik ben aan het kijken voor een leuke frontriem op mn hoofdstel
maar ik kan het echt nergens betaalbaar vinden.
en als ik iets leuks zie dan is het voor een gewoon hoofdstel..

nu is mn vraag.
kan een gewone frontriem ook op een hoofdstel met een gedeeld kopstuk
denk daarbij aan de HB Turijn.

Mizora

Re: 'gewone' frontriem op een gedeeld kopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:13

Ja, dat kan. Je kan eventueel een elastiekje o.i.d. gebruiken om hem te splijten, maar dat is niet per se nodig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:17

Het zou moeten kunnen ja. Wat je ook kan doen is je rondgenaaide frontriem zelf pimpen:
Afbeelding
ik heb drie rijen steentjes strak tegen elkaar aan erop gemaakt met nylondraad. Niet goed te zien maar heb geen foto van dichterbij.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:18

Kan wel, maar ik vond het vreselijk vervelend. Ik was elke keer in gevecht met dat ding en kreeg hem er niet op en niet af. Uiteindelijk lukte het altijd wel, maar mijn vingers waren rood, mijn nagels gebroken en mijn humeur beneden het nul punt -O-

Ik had een frontriem van HH op een HH rondgenaaid.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:21

kleinvosje schreef:
Het zou moeten kunnen ja. Wat je ook kan doen is je rondgenaaide frontriem zelf pimpen:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7467_n.jpg
ik heb drie rijen steentjes strak tegen elkaar aan erop gemaakt met nylondraad. Niet goed te zien maar heb geen foto van dichterbij.

Gaaf! hoe heb je dat zo gedaan? was dat ook een rond genaaide frontriem ?
ik dacht ik pak wel secondenlijm en plak het erop maargoed.. dat is er vast zo weer af -O-

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:23

Het was een rondgenaaide ja. Heb zo'n stuk ketting gekocht, en ben begonnen met de middelste rij erop zetten. Omwikkelen met nylondraad en goed vastzetten. als de middelste helemaal zit, dan de buitenste twee ertegenaan. Is geen lijm aan te pas gekomen. Het is wel een tijdrovend werkje, ben er denk ik wel een uur of 3 mee bezig geweest. Ik heb nog ketting liggen, kan het voor je doen voor een nader af te spreken bedrag?

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:27

kleinvosje schreef:
Het was een rondgenaaide ja. Heb zo'n stuk ketting gekocht, en ben begonnen met de middelste rij erop zetten. Omwikkelen met nylondraad en goed vastzetten. als de middelste helemaal zit, dan de buitenste twee ertegenaan. Is geen lijm aan te pas gekomen. Het is wel een tijdrovend werkje, ben er denk ik wel een uur of 3 mee bezig geweest. Ik heb nog ketting liggen, kan het voor je doen voor een nader af te spreken bedrag?

pb me! ik ben niet zo geduldig :')