Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_king schreef:Maar in een 16 inch moet je wel je kont en je benen in kwijt kunnen.
Voor de meeste volwassen mensen niet te doen.
ijssnuiver schreef:De 17 inch van thorowgood is voor mij makkelijk te doen, ik denk dat een 16,5 ook nog te doen moet zijn. 16 weet k niet, zou ik moeten uitproberen.
Daarnaast is het meest ideaal natuurlijk een kort zadel met een iets grotere inch maat.
De massimo nieuw kan ik op moment echt niet betalen, wellicht een 2e hands model een mooie optie!
chelle_dora: je kunt natuurlijk wel doorzoeken naar de beste oplossing. Ik ben ervan overtuigd dat er heus wel een zadel te vinden is waar wij beide goed in passen.. En als dat niet lukt, blijven wij voorlopig met een bbp rond rijden, want dat gaat prima.
chelle_dora schreef:little_king schreef:Maar in een 16 inch moet je wel je kont en je benen in kwijt kunnen.
Voor de meeste volwassen mensen niet te doen.
Tja, da's vervelend voor de ruiter maar als de pony geen groter zadel kwijt kan? Moet je dan koste wat het kost met een niet passend zadel rijden?![]()
Ik zat ook al te denken aan Euroriding inderdaad.
Volgens mij heb je ook Wintec zadels in de kleinere inchmaten en is met het oog op een jong paard geen vervelende keus (licht zadeltje en kopijzer is aan te passen)
chelle_dora schreef:ijssnuiver schreef:De 17 inch van thorowgood is voor mij makkelijk te doen, ik denk dat een 16,5 ook nog te doen moet zijn. 16 weet k niet, zou ik moeten uitproberen.
Daarnaast is het meest ideaal natuurlijk een kort zadel met een iets grotere inch maat.
De massimo nieuw kan ik op moment echt niet betalen, wellicht een 2e hands model een mooie optie!
chelle_dora: je kunt natuurlijk wel doorzoeken naar de beste oplossing. Ik ben ervan overtuigd dat er heus wel een zadel te vinden is waar wij beide goed in passen.. En als dat niet lukt, blijven wij voorlopig met een bbp rond rijden, want dat gaat prima.
Was ook niet naar commentaar naar jou bedoeld! Maar over de opmerking 'daar past een volwassen ruiter meestal niet in'..![]()
Er is ongetwijfeld wel een zadel en als je in een 16,5 inch past dan denk ik dat het vinden van een zadel geen onmogelijke opgave zal zijn! Heb je maatje 46 dan zal het wel wat lastig worden natuurlijk maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je een gezond gewicht hebt
little_king schreef:chelle_dora schreef:
Tja, da's vervelend voor de ruiter maar als de pony geen groter zadel kwijt kan? Moet je dan koste wat het kost met een niet passend zadel rijden?![]()
Ik zat ook al te denken aan Euroriding inderdaad.
Volgens mij heb je ook Wintec zadels in de kleinere inchmaten en is met het oog op een jong paard geen vervelende keus (licht zadeltje en kopijzer is aan te passen)
Als een paard geen groter zadel kwijt kan mag je er als volwassenen er gewoon niet op rijden.
Een te klein zadel voor de ruiter betekend dat de ruiter op de lepel van het zadel gaat zitten en teveel achterin het zadel belast.
dan houd het gewoon op.
maar een 16 inch aanraden voor een gemiddelde volwassenen is niet erg slim.
Dat valt juist pas onder de term ten koste van de pony toch willen rijden.
Vippie schreef:http://www.zadelatelier.nl
Massimo komt nooit meer op mijn paard, heb er 4 gehad en heb er zijn rug compleet mee kapot gereden.
ijssnuiver schreef:Bedankt voor jullie tips!
Ik ben me er van bewust dat het een lastige opgave zal worden. Mocht blijken dat er niks is waar ik ook in pas, dan blijf ik de pony niet rijden. Zo simpel is het ook. Maar niet geschoten is altijd mis!
Franse kussens ga ik inderdaad even in de gaten houden.
Met wintec heb ik ook niet zulke goede ervaringen, inderdaad ivm met de breedte.
@Sababber: je het die jc niet meer zeker? Ik was wel benieuwd dan naar de lengte van de kussens bij een 17,5 inch.
Ik ben zelf rond de 1.73 en van normaal gewicht. Qua lengte kan het net/net niet op de pony, maar ik ben van mening dat ik hem niet in de weg zit. Daarnaast ligt de verkoop van de pony al in de planning, maar dan wil ik eerst nog net wat meer bevestigd hebben onder het zadel.