Haflinger / tinkers/ fjord gezocht voor hoofdstelstudie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Haflinger / tinkers/ fjord gezocht voor hoofdstelstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:25

Hallo,

Ik zoek eigenaren van cobs. Ik ben zadelmaker in opleiding (in Engeland) en waar ik nu tegen aan loop is dat veel cobs een veel grotere neus hebben dan de standaard neusriem in mijn boekje. Ik heb zelf veel te maken met Irish cobs. Daarom wil ik graag voor de Irish Cob/ Tinker/ Haflinger/ fjord een beetje meer standaard maten krijgen, zodat ik een meer standaard en toch passend hoofdstel kan maken.

Wie wil er de maten van zijn hoofdstel doorgeven aan mij? Je mag me mailen op info@wellsaddle.nl. Dan mail ik je eventueel een A4 waarop je de maten goed kan vermelden.

Verder ben ik ook erg benieuwd of er animo is voor een meer 'rastypisch' hoofdstel en aan wat voor eisen zou die dan moeten voldoen?

Alvast heel veel dank voor de moeite.

Groetjes,
Anouk

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:27

He, interessant, hier wil ik wel aan meewerken.
De neusriem is bij mijn haflinger inderdaad altijd een probleem. Neem steeds full hoofdstellen, alles op het kleinste behalve de neusriem.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:27

Klopt.. mijn tinkertje pas Cob dan ook niet, maar moet voor neusriem en frontriem echt Full hebben :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:29

Handig!
Ik heb inderdaad wel gemerkt dat ik qua lengte maten snel een 'gewone' cob nodig heb, maar dat de neusriem dan net op het allerlaatste gaatje zit bijv.
Een full hoofdstel past dan beter maar dan moet ik weer een hoop extra gaatjes in de bakstukken doen haha.

Heb momenteel zelf geen paard, maar binnekort hopelijk wel, en dat word sowieso een Haflinger, dus als je dan nog informatie nodig hebt dan wil ik je wel helpen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:29

Hier ook een, full neusriem, cob hoofdstel
Baal er altijd wel van dat t vaak niet past

SuperLiesje

Re: Haflinger / tinkers/ fjord gezocht voor hoofdstelstudie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:30

Ik heb je een mailtje gestuurd!

Wat ik handig zou vinden is minder kant en klare hoofdstellen en in plaats daarvan een soort Mix & Match systeem, net als bij bikini's := Wat ik daarbij wel belangrijk vind is dat het betaalbaar blijft, en dat je niet per onderdeel 50 euro of meer betaald. waardoor je uiteindelijk zit met een hoofdstel van minimaal 150 euro.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:32

SuperLiesje schreef:
Ik heb je een mailtje gestuurd!

Wat ik handig zou vinden is minder kant en klare hoofdstellen en in plaats daarvan een soort Mix & Match systeem, net als bij bikini's := Wat ik daarbij wel belangrijk vind is dat het betaalbaar blijft, en dat je niet per onderdeel 50 euro of meer betaald. waardoor je uiteindelijk zit met een hoofdstel van minimaal 150 euro.

Ik vind dat juist vervelend :')
Of je zou echt al van dezelfde serie verschillende maten moeten hebben. Nu is er vaak miniem kleur verschil, en ik vind het vreselijk als je een nieuw hoofdstel koopt en dan met een extra neusriem opgescheept zit omdat die andere niet past en je er een bij moet kopen :')

idefix4

Re: Haflinger / tinkers/ fjord gezocht voor hoofdstelstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 13:08

Ik kan beide, omdat ik de hoofdstellen van begin tot eind zelf maak. Nadeel van een mix en match systeem is dat je niet kan kiezen voor smallere en bredere riempjes. Niet elke gesp past op elke maat riem. Waar ik naartoe wil, is dat ik het gewoon op maat kan maken voor de pony of het paard.
Dat is helemaal niet duurder dan de standaard hoofdstellen in de winkels.
Maar ja, ik heb ook standaardmaten nodig. Hoe meer informatie, hoe makkelijker er een standaard voor de cobs kan komen. Omdat ik ook in het buitenland zit, lijkt me dat handig. Dan kan ik het kant en klaar meenemen en dan kan ik er meer van op aan dat het past. Voor een keuring wil ik ook een voorbreng hoofdstel maken. De winnaar moet hem dan natuurlijk wel kunnen gebruiken voor zijn kampioen. :D