Korrector pad WOW of Prolite of iets anders...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Korrector pad WOW of Prolite of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 13:22

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend, even een link.
[HAR] Zadelmiserie, tips gevraagd....

Ik had dus om dit op te lossen een nieuw zadel gekocht een Bates dresuur.
Paard toen meteen erna peesblessure gehad. Voor ik mocht opbouwen laten controleren.
Deze lag volgens de zadelmaker nog goed. Na een aantal maanden zag ik duidelijk dat hij te krap werdt. Dit laten nakijken.
Inderdaad er mocht een bredere boom in.
Mijn paard is nogal een gevalletje apart en is dan ook een maand op training geweest. Dit is ons eigenlijk niet zo bevallen en ik had besloten dat niets meer hoeft en dat ze dichter bij huis kwam staan en dat we enkel nog recreatief gingen rijden.
Paard is redelijk wat afgevallen tijdens de trainingsperiode. Spieren zijn niet bijgekomen maar ook niet afgenomen, voor zover ik op het oog kan zien.
Ze heeft al altijd rechts minder bespiering over gans het lichaam, dus ook in de hals en achterhand en natuurlijk ook thv de schoft.
Ook is ze nog steeds rechts moeilijk te rijden en heeft ze rechts weinig balans.
Nu sinds ze terug is uit training zakt het zadel tijdens het rijden tot aan de schoft bijna.
Dus volgens mij is hij nu terug te groot.
Maar ze loopt wel goed, niet stijf, vlot voorwaarst en laat redelijk goed los in haar hals. En dat was haar grootse probleem altijd al geweest.
De ostheopaat/happy athlete masseur is zaterdag langsgeweest en vond wel enkele problemen maar vond het goed meevallen. Alsinds niet abnormaal, aangezien het toch al een tijdje geleden was dat ze nog is geweest

Nu toevallig op mijn nieuwe stal kwam de (een andere dan ik had) zadelmaker langs gisteren. Dus heb hem even laten kijken indien er geen andere boom inmoest.
Jah....
Alles aan mijn paard was vast, haar rug voornamelijk. Deze zadelmaker is ook Ostheopaat blijkbaar.
Bates is slecht.
Zadel is 3 boommaten te groot... Wat volgens mij echt niet kan...
En natuurlijk door de scheve bespiering zakt het zadel scheef. Wat natuurlijk wel logisch is natuurlijk en zo met elk zadel zal zijn volgens mij.
Neen het zadel dat ik nu dus heb zal nooit passend kunnen worden gemaakt. Bates is altijd miserie en gaat uiteindelijk alijd drukken aan de schoft. En de lucht gaat er altijd uit,..
En mijn paard zal geen spieren meer kunnen aanmaken.
Enzovoort enzovoort.
Eigenlijk geloofde ik de zadelmaker niet... En had ik het gevoel dat hij gewoon zijn zadels die hij zelf maakt probeerde te verkopen.
Ook is er een equiscan gemaakt, hier kwam niets meer uit dan dat het zadel sowieso scheef komt te liggen door de scheve bespiering.
De staleigenaresse is wel al jaren klant bij hem en heeft totaal geen slechte ervaring niet met deze man.

Nu door al mijn eigenlijk echt slechte ervaringen met zadelmakers. Heb ik hem ook vlakaf gezegt: Maar ze loopt wel goed, beter dan voordien en ik koop geen nieuw zadel. Het zou dan al zadel nummer 4 zijn in 3jaar...
Dus de staleigenaresse kwam eigenlijk met het idee een pad eronder te leggen om toch zoveel mogelijk het zadel te laten passen en vooral die scheve bespiering zoveel mogelijk de kans geven om recht te komen.
De zadelmaker vond dit geen goede oplossing. Maar jah het is beter dan niets doen, want zelfs als de boom smaller zou worden gemaakt zou het zadel volgens hem niet passend te krijgen zijn. Maar dat lag niet aan de scheve bespiering maar aan de zatels van Bates zelf.

Dusja hij komt binnenkort langs met een wow Korrector. Maar voel mij niet verplicht hierop in te gaan en ben eens aan het rondkijken naar andere mogelijkheden zoals de prolite. Eventueel een second opinion. Ik weet het niet.

Ben het alsinds grondig beu aan het raken.
Maar gewoon het hele bezoek negeren kan ik het ook niet...

Zinzi_jewel

Re: Korrector pad WOW of Prolite of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:28

Heb onlangs een prolite geprobeerd. En vond het niks.
Een.torentje werd het onder het zadel.
Ik zou mn keuze dan leggen bij een wow korektor pad.
4 onafhankelijke luchtkamers die je zelf kan aanpassen.
Volg je gevoel is mijn advies. maar dat deed je al

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:11

Zinzi: hoe bedoel je een torentje? :-)
Heb wel al veel negatieve reacties gezien van Prolite. Verbaast me wel.

Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik die zadelmaker niet meer wil laten komen en de wow korrector of iets in die aard via iemand anders ga bestellen. Lekker cru.
Maar ik heb zelf een boommeter van Wintec/bates en volgens dat meetinstrument zit er eigenlijk de juiste boom in. Randje kantje te groot. Op de grens wel dus.

Maar vooral de scheefheid in de spieren zit me beetje dwars. Ik wist het al langer maar door de equiscan kon ik wel duidelijk zien wat het met de positie van het zadel deed. En die kwam scheef te liggen, dat is duidelijk. En daar wil ik echt een oplossing voor. Want anders kan die scheve bespiering ook niet verbeteren. De wow Korrector is natuurlijk wel ideaal voor..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:33

Het was een prolite met aan iedere kant 3 vakken die je kan opvullen.
Ik vondt het geheel niet mooi liggen. Zadel kwam ver van het paard.
Zodoende torentje.
Ik PB je even

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:06

Grappig dat ik nu je topic zie, ik was benieuwd of ik hem kon vinden.
Ik heb inderdaad de korrector te koop en komt denk ik zsm jou kant op.
De wow korrector lijkt me als ik jou verhaal dan ook lees wel het meest geschikt hiervoor. Als je paard scheef is kan dit opvullen doormiddelen van 4 verschillende kamers met lucht erin. Ook kan je dit weer gemakkelijk aanpassen als je toch wel het idee hebt dat je paard anders in de bespiering komt. Ik hoop voor je dat het werkt en dat het wat voor je is! Succes ermee!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:10

Ik had een prolite pad frontriser, dus alleen inlages op de schoft. Die werkte prima, inmiddels heb ik hem verkocht aan een andere bokker, ik hoop dat die er net zoveel baat bij heeft als ik had...
Deze pad had aan beide kanten 2 inlages, dus die kon je naar believen opvullen

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:13

Ik vind het handige dingen, die korrektorpads. En als jouw paard nu fijner loopt dan voorheen, met een boom die maar een ietsje te wijd is, zou ik dat koesteren en er geen krappere boom in doen. Dat scheefzakken is dan relatief simpel te corrigeren, maar vergeet niet dat je rijtechnisch ook eraan moet werken!
Let op dat je er niet te veel inpompt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:15

Ik snap eigenlijk niet zo waarom een korrector pad dan niet zou zorgen voor een "torentje" ? En ik hoop toch dat je die korrektor of prolite niet scheef gaat vullen omdat je paard scheef is ?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 17:11

Dany indd hij komt hierheen *D

Maris omdat de korrector met lucht is gevuld en lucht kruipt enkel waar het kruipen kan.
De bedoeling is wel om tijdelijk die scheefheid in haar rug daar iets dikker op te pompen. Want nu kan ze ook niet goed weg die kant omdat het zadel scheefzakt. Dus zadeltje recht. Paard kan weg en zal dan de kans krijgen om aan die kant te groeien. Geleidelijk aan kan de lucht er dan ook beetje per beetje uit worden gehaald. Totdat het niet meer nodig is.

Ik heb al een zadelpasser die wow zadels doet gecontacteerd om het aan te passen en te kijken hoeveel lucht er waar moet