Deken heeft het geweld van gisteren niet doorstaan en is nu drijfnat, iemand misschien tips hoe ik die het beste kan drogen. Ben een beetje bang dat de backup deken nu ook drijf is dan houd het snel op met de droge dekens.
Wij hebben een kachelhok in de schuur, echt ideaal. Altijd warm daar. Ergens op een zo droog mogelijke plek uithangen. Meer dan dat kun je niet doen denk ik.
Als ze echt te nat zijn en ik heb ze snel weer nodig neem ik ze mee naar huis en hang ik hem in de garage met een kacheltje. Dat gaat snller dan op stal uithangen.
als mijn paarden nat binnen komen dan laat ik de deken een paar uur op,dan drogen ze wel....maar die zijn waterdicht,alleen de buitenkant is nat. Maar ik begrijp dat die deken van TS binnenin nat is?Die kun je dan uiteraard niet op het paard laten. Misschien in een garage of schuur ophangen?
Ceasar2015
Geplaatst: 14-10-13 21:26
Zolang ze niet doorregenen laat ik ze zo lang mogelijk op de paarden liggen(ook als de deken koud word door regen), ze drogen gewoon het best door de lichaamswarmte.
Heb je de mogelijkheid om hem te drogen in een geventileerd en verwarmde ruimte? En dan uithangen inderdaad.
Bedankt voor de tips, deken is al wat ouder dus met dit weer inderdaad door nat. Had hem onder een afdak in de wind gehangen en begint wat te drogen, gelukkig was vandaag iets beter!
Wat je al deed; in de wind onder afdak, is verreweg de snelste droog optie afgezien van op het paard liggend. Ik merk dat het in een windstille warmere ruimte veel minder snel droogt dan wanneer het wat kan wapperen en doen. De ideale droogplek heb ik echter nog niet gevonden, logischerwijs wordt het ook niet op prijs gesteld dat er overal dekens hangen te wapperen op stal. Zou een deken ook snel drogen in een trailer die het luik boven de achterklep open heeft?