Ik heb laatst een amigo hero lite voor mn shetje gekocht , maar nu ik hem net even eraf haalde is de binnenkant toch vochtig, grootste gedeelte was nog redelijk droog dus toch maar weer opgedaan maar wil nu wel een andere kopen. welke deken is echt waterdicht / en in shet maat 130 verkrijgbaar?
ik weet zeker dat het geen zweet was, pony is niet heel lang geleden geschoren en was niet warm. premiere heb ik toevallig vorig jaar gehad en zelf geen fijne ervaring mee. dekens weggegooid vorig jaar omdat pony regenschurft eronder had gekregen, dat is bij amigo gelukkig niet maar die is dus niet 100% waterdicht ( of dat komt door de extreme regen van afgelopen dagen?! ) ik sta voor de rest open voor alle merken..
viola
Geplaatst: 13-10-13 19:46
Die regen die hier in de omgeving vandaag is gevallen kan volgens mijn geen enkele deken echt aan. Alleen hiervoor zou ik niet direct een andere kopen, maar even aankijken of hij bij normale regen ook lekt.
Siglos
Geplaatst: 13-10-13 19:47
Had de pony ook natte vlekken op zijn lijf? Als het hard heeft geregend slaat de vochtigheid soms wat naar binnen en voelt hij wat vochtiger aan. Aks er echt vlekken op zijn lijf zitten van het water is ie niet meer water dicht nee
Mio (Horseland) heeft vrijdag nog alles gehouden, paard was nog droog. Vandaag zijn ze niet meer naar buiten geweest. Fijne deken, ik weet alleen niet in welke maten ze verkrijgbaar zijn.
zijn rug was droog , 1 zijkant ook , de andere kant van zijn buik en bovenop zijn kont was wel weer vochtig , niet echt doorweekt maar wel klein beetje nat. Rhino Pony Wug Lite zit ik nu naar te kijken ziet er wel mooi uit / maar of die wel helemaal waterdicht is?
Ik heb deze deken ook, vandaag voor het eerst op gehad in de constante regen. Verwachtte vanmiddag ook wel meer vocht onder de deken, maar het viel mij juist mee! Aan de voorkant iets klam (misschien ingeregend) Aan de achterkant inderdaad ook wel wat vochtiger maar.. paarden staan meestal met hun kont in de wind, dus dat is wel logischer. Aan de achterkant zitten natuurlijk ook naden op de kont, dus die heb ik maar even extra ingesprayd. Ik ben heel blij met deze deken dus. Gelukkig staat mijn merrie niet 24/7 buiten, want ik denk echt dat geen 1 deken met dit weer 100% droog blijft..
Mijn paardje staat met de Rhino pony wug lite de hele dag buiten, kom er net vandaan en ze was kurkdroog. Bij de billen was ze iets vochtig, heb nu haar staart door de staartflaplus gedaan en ik denk dat de billen nu wel droog blijven omdat de flap er beter voor zit. Ben echt super blij met deze deken! Heb 7 jaar geleden dezelfde gekocht en net dus vervangen, ze gaan dus ook fijn lang mee
Onze paarden hier staan altijd onder rhino of rambo dekens (heel soms bucas) en staan 24/7 buiten, ook met dit weer. Alles is kurkdroog onder de dekens. Niet ingelekt of wat dan ook. Super dekens zijn het.
PanamaD
Geplaatst: 13-10-13 20:14
De hoeveelheid regen die gevallen is, is ook niet normaal... Zelfs al dragen wij de hele dag een regen pak zullen we nog klammig aan voelen door al het vocht. Dan is jou shet er nog goed mee weg gekomen. Mijn paard had er ook last van, natte boven schouders en hoog bij der onderbenen en voelde klammig koud. Zelf een andere warmere deken er op gelegt zodat die andere kan drogen.
marjotje82
Geplaatst: 13-10-13 20:16
Heb idd t zelfde met m'n bucas zoals dabo en batje ook hebben, dat t lijf gewoon droog is maar de binnenkant van de achterkant wat klam/vochtig als hard heeft geregend. Ik laat m gewoon op, droogt harder als ze m ophouden dan als je m eraf haalt en uithangt.
loveklazien
Geplaatst: 13-10-13 20:16
mijn shetlander heeft ook een amigo regendeken en ik merk dat haar deken ook klam wordt als ze wat langer in de regen staat. Ze is zelf dan niet nat, dus ik denk dat het geen kwaad kan.
Mayflower_
Geplaatst: 13-10-13 20:17
Ik heb jaren een Nika deken gehad, deze was echt 100% waterdicht!
marjotje82
Geplaatst: 13-10-13 20:17
Ik bedoel t gedeelte zonder voering. Verder zijn ze altijd kurk droog eronder hoe hard en veel t ook regent
Bucas smartex rain .. Mijne staat 24/7 buiten.. Nog steeds zo droog als t maar wezen kan.. Ook vandaag
Anoniem
Geplaatst: 13-10-13 21:04
He, en ik wilde juist die Horseware Hero kopen omdat mijn huidige regendeken dit weer niet trekt, en paardlief vandaag al iets nat was eronder :/ Ik ga nu maar eens kijken naar die Rhino pony wug lite en de Bucas Smartex Rain.. lees hier ook even mee!
via de hals regent het altijd naar binnen, en verder is het van de tijd afhankelijk of materiaal gaat lekken... alles behalve vol-kunststof gaat op den duur water doorlaten... een dag als vandaag is gelukkig uitzonderlijk!
Mijn merrie stond onder een stormshield, echt een superdeken, maar deze regen heeft hij helaas niet gehouden. Toen de bucas erop gegooid, die is wel droog gebleven. Na zoveel regen zou ik een deken ook niet zomaar afschrijven, dit was echt uitzonderlijk!
Heb je een gevoerde of een ongevoerde dken op liggen? Dat scheelt vaak ook. Onder een 0 grams wordt mijn paard ook vaak klammig.
nikitabanana
Geplaatst: 14-10-13 06:43
heb zelf ook de amigo 0 grams voor mijn fries maar die van mij houd het goed vol, al 2 jaar..
mimp3
Geplaatst: 14-10-13 06:51
Volgens mij heeft het meer te maken met het condens wat van de pony afkomt en dat slaat tegen de deken aan. Dit komt doordat het heel vochtig en koud was gisteren. Normaal verdampt dit maar daar heeft het gister geen mogelijkheid voor gehad doordat het zo vochtig en koud was. Als je een gevoerde deken pakt die waterdicht is dan gaat het vocht tussen de voering en de buitenlaag van de deken zitten. hierdoor is je paard wel droog,maar er het is wel degelijk vochtig in je deken alleen merk je dat niet. Je zou bijvoorbeeld met dit extreme weer een fleecedeken onder je deken kunnen doen. Dan blijft de pony droog en gaat het vovht tussen de fleecedeken en de buitenlaag zitten.