Bitloos rijden met pony die hekel aan bitjes heeft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

Bitloos rijden met pony die hekel aan bitjes heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 18:47

Hallo iedereen, 2 jaar geleden een pony gekocht, "mijn project" zoals ik hem wel vaker noem. De pony is een wesh k die best veel heeft meegemaakt. Het heeft dan ook 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk met hem 1km kan rijden zonder dat hij zich omgooit richting stal *\o/* . Dit is nog maar sinds 2 weken en is eigenlijk gekomen omdat ik geen bitje meer gebruik maar enkel een touwhalster. Dit gaat dus zo goed dat ik er terug in geloof dat hij meer kan zijn dan enkel een weidemaatje voor mijn Quartertje.

Het omdraaien is bijna volledig verdwenen sinds het touwhalster in gebruik is. Enkel is hij soms erg hevig vooral richting huis ;) . De laatste rit was enorm , hij was ontspannen en we reden gewoon stap. Nu hoorde hij plots mensen door de dorre bladeren lopen en was hij erg alert :( . En toen dus weer dat omdraaien richting veilige stal! Nu was het echt erg want hij was bang en bleef maar richting stal draaien. Kon hem amper houden!!!!

Daarom dus op zoek naar iets meer power in mijn voordeel :D . Een sidepull valt dus weg want is gelijk towhalstertje hé. Het probleem is dus dat ik hem niet met mijn zit stuur maar enkel met de teugels.
ik zoek dus iets met hefboom waarmee ik dus ook zijlings kan sturen :D . . Nu voelde ik dus iets voor de bloem hackamore die met 1 extra blaadje, maar dit zou omklappen? Wat stellen jullie voor?

Lein_

Re: Bitloos rijden met pony die hekel aan bitjes heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:31

Ik zou kijken naar een Rambo Micklem Multibridle, Google maar eens.
Geweldig hoofdstel.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:33

Ik zweer bij mijn kaakgekruiste hoofdstel.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:20

Heb je bij de kaakgekruiste of kingekruiste dan wat meer power?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:19

bloem zou best kunnen werken, maar heb je ook al naar de ouderwetse hack met korte scharen gekeken?

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:34

Kun je met een hack met korte scharen dan toch ook via teugels sturen?
Tja de bloem kan omklappen en de hack niet? sonja_vR : rij jij met hack? wat zijn jou ervaringen ermee?

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:02

Rabo micklem multi bridle een erg fijn hoofdstel

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:42

De s hackamore van Barefoot zou ik graag eens proberen (kopen dan maar zeker?) Maar om de prijs toch een beetje te drukken zou ik de scharen alleen aankopen en er dus een hoofdstel omheen maken. Heeft iemand dit al eens geprobeert? gewoon zelf je oude hoofdstel gebruiken? Enkel is de neusriem dan zo smal?!