Wintec, Norton, Harry horse, Daslo, Knight Rider of Tekna??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Wintec, Norton, Harry horse, Daslo, Knight Rider of Tekna??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 16:43

Al enige tijd ben ik aan het kijken voor een fijn zadeltje voor mijn C pony. Dit is een 6 jarige nrps pony die nu 1,5 maand onder het zadel is en sterk aan het ontwikkelen is wat betreft bespiering en groei. Hij is nog maar net hengst af, en waar nogal onder bespierd.

Momenteel hebben we een JC Topas, 16 inch en boommaat 32. Deze is helaas te breed voor hem. Omdat hij nog zo hard groeit wil ik graag een zadeltje met verstelbaar kopijzer. Ben bang dat ik anders iedere 3 maanden een nieuw zadel kan gaan zoeken :Y) Ik wil voor nu een realtief eenvoudig zadel omdat ik later toch wil overschakelen op een mooi lederen dressuur zadel.

Nu was ik aan het kijken, en kom ik op verschillende opties kwa merken; Daslo, Norton, Harry horse, Wintec, Knight rider en tekna. 16 of 16,5 inch kan denk ik allebij, alhoewel ik 16,5 wel echt even zal moeten proberen:
- Daslo 16 inch 189,-
- Norton rexine dressuurzadel 16 inch 199,-
- HH Switch dressuur leatherlook 16,5 inch 299,-
- Wintec 250 dressuur 16,5 inch 429,- -> voordeel is dat deze best makkelijk tweedehands te krijgen is.
- Knight rider neptunes dressuur 199,-
- Tekna S line 16,5 inch 559,-

Mijn vraag is nu dus; heeft iemand echte aan of juist afraders? Heeft iemand ervaring met een van de zadels, prijs/kwaliteit verhouding?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door MisticRider op 13-10-13 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Friso_lover

Re: Wintec, Norton, Harry horse, Daslo, Knight Rider of Tekna??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:47

Ik heb jaren de daslö gehad, beviel me prima en voor die prijs had ik ook geen klagen. De rest heb ik geen ervaring mee helaas ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:47

HH en norton zijn flutkwaliteit, zou ik niet aan beginnen als ik jou was, zonde van je geld. Daslo ken ik niet. Wintec, knight rider en tekna zijn allen prima zadels.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:48

Ik heb jarenlang wintec en norton gebruikt, voor een tijdelijke oplossing vond ik ze absoluut geen slechte keuze.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 16:54

44Myrthe44 schreef:
HH en norton zijn flutkwaliteit, zou ik niet aan beginnen als ik jou was, zonde van je geld. Daslo ken ik niet. Wintec, knight rider en tekna zijn allen prima zadels.

Wil je dit motiveren? Waarom deze goed zijn en de andere niet? Dan kan ik daar rekening mee houden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:13

De Norton zou ik ook niet doen. Heb ik bij ons in de zaak liggen en dat is een leuk zadeltje voor een echte starter of iemand die 1x in 2 weken rijdt, maar niet meer dan dat..

Heb je al eens naar de Tekna Club gekeken? Die heeft ook een verstelbare boom, is verkrijgbaar in verschillende zitmaten, zwart of bruin, en kost € 399.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:16

Mallootje schreef:
De Norton zou ik ook niet doen. Heb ik bij ons in de zaak liggen en dat is een leuk zadeltje voor een echte starter of iemand die 1x in 2 weken rijdt, maar niet meer dan dat..

Heb je al eens naar de Tekna Club gekeken? Die heeft ook een verstelbare boom, is verkrijgbaar in verschillende zitmaten, zwart of bruin, en kost € 399.

Dankjewel!

Wat is jou mening als ik de tekna uit de S line (dressuur of vhz) vergelijk met de Tekna Club?
Wel een leuke prijs klasse!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:20

Ik zou voor een Wintec of Knight rider tweedehands gaan! Wintec is dan denk ik het makkelijkst te krijgen.
Voordeel van tweedehands is dat als je hem netjes houdt je het vaak weer voor dezelfde prijs kan verkopen en je dus eigenlijk niets uit hoeft te geven. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Wintec dressuur en nu een leuk leren zadel gekocht :) Wintec beviel overigens prima!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:22

De S-line is iets beter qua afwerking, wellicht ook iets sterker alhoewel ik over de club ook nog geen klachten heb gehad. De Club vind ik fijn omdat die wat kortere kussentjes heeft, daardoor vind ik hem makkelijk passend te krijgen op pony's.
Als je een tussenoplossing wil, denk ik dat je aan de Club ook veel zal hebben, en die is toch weer 160 euro goedkoper.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:24

Bedankt voor je toelichting! De club is vhz denk ik?
Hoe valt het zadel verder kwa maat, en wat kan ik van levensduur verwachten?
Ik heb wel eens gehoord dat Tekna groot valt, vandaar.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:26

Ik heb jaren op mijn pony'tje met een Harry hors gereden. Zadel bleef heel mooi en lag perfect op mijn pony maar vond hem zelf niet lekker rijden. Weinig knie wrong en daardoor weinig steun. Ik zou voor een wintec gaan.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:26

Is idd veelzijdigheid. Levensduur kan ik je niet bij helpen, de eerste heb ik een jaar geleden pas verkocht.

Tekna valt naar mijn ervaring niet groter uit, ik verkoop meestal de zitmaat die de ruiter ook bij andere zadels heeft..

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:29

Ik heb even op je site gekeken, en zie net dat je ook tweedehands aanbied. Zou je dan ook in willen ruilen? (met bijbetaling van mijn kant)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:12

Ik stuur je een pb'tje :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:15

Knight rider reed ik mezelf een aantal jaar geleden echt op stuk.
Tenminste die goedkope kunstof, thorowgood en wintec geen problemen mee qua zitten.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:44

Van Wintec zadels kwam ik net ook de 500 tegen, en die is niet veel duurder. Iemand hier ervarning mee? Welke van de 2 zou beter geschikt zijn?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:47

Knightrider zadel hebben wij in t manege werk gehad.
Binnen een jaar compleet versleten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:34

Ik zou voor een wintec of thorowgood gaan met verwisselbare boom.
Zeker de wintecs zijn best voor een leuk bedrag verkrijgbaar via marktplaats als je het in de gaten houdt.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:30

_Natasja_ schreef:
Knightrider zadel hebben wij in t manege werk gehad.
Binnen een jaar compleet versleten.

Oef dat is me toch iets te vlug. Ik schat een klein jaartje het zadel te willen gebruiken, 5x per week ongeveer. En dan hoop ik het daarna toch nog leuk te kunnen verkopen, dus het moet er dan ook nog een beetje uitzien.

Thorowgood ga ik naar kijken, bedankt voor de tip!

Toch vind ik Daslo ook nog wel interresant, het dressuur zadel vind ik er heel mooi uit zien en is kwa prijs heel gunstig. Hier iemand nog ervaring mee?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:32

Ik had een wintec 500, prima zadel! Zijn ook niet duur, voor 150 heb je wel een nette tweedehands :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:33

Knight Rider ligt hier op bijna alle manegepony's, heb na jaren nooit gemerkt dat zadels scheef waren, kapot od. Voor mijn gevoel zijn het fijne zadels.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:08

MisticRider schreef:
44Myrthe44 schreef:

Wil je dit motiveren? Waarom deze goed zijn en de andere niet? Dan kan ik daar rekening mee houden.

HH en norton zijn gewoon binnen hele korte tijd al helemaal versleten, ook verandert de ligging na een poosje (zakt scheef, naar achteren, etc). Ook zitten ze (vind ik) voor geen meter.
Knight rider hebben we op onze manege en die gaan echt jaren mee, prima kwaliteit, blijven er mooi uitzien en ligt goed op veel paarden en pony's. Idem wintec en tekna. De laatste 2 vind ik persoonlijk ook lekkerder zitten dan de knight rider, maar dat is een kwestie van uitproberen want dat verschilt per persoon ;).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:20

Ik persoonlijk vind Wintec echt niet fijn zitten! Maar ieder zijn eigen voorkeur := !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:17

ik vind wintec ook niet fijn zitten, thorowgood dan weer wel, maar dat is idd heel erg persoonlijk...
dus wel een aanrader om even proef te zitten op wat merken, dalijk koop je een wintec en vind je die eigenlijk helemaal niet fijn zitten , (of welk zadel dan ook) zou ook zonde zijn

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:07

JC is tweedehands volgens mij ook nog goed te doen, heb ik zelf jaren op gereden op een pony :)