Kan iemand me helpen met vaquera frontriem (reepjes)?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Kan iemand me helpen met vaquera frontriem (reepjes)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 16:32

Ik had vroeger beschikking tot een apparaat waar ik leder in fijne reepjes kon snijden om vaquera frontriemen te maken, maar helaas kan ik deze machine niet meer gebruiken.
Ik vroeg me af of iemand me aan zo'n troesjeltjes (enkel een lapje in fijne reepjes gesneden zoals hier:http://www.sellerie-iberique.com/catalog/644-1642-thickbox/snaffle-bridle-vaquera-filigree.jpg) kon helpen die zo'n machine staan heeft. Is voor m'n nieuwe ontwerp, de frontriem maak ik dus zelf in zelfde stijl als de rest van het ontwerp, maar heb enkel de reepjes leder nodig om erin te bevestigen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Kan iemand me helpen met vaquera frontriem (reepjes)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:51

Heb je toevallig een linoleum guts of embossing tool in huis, en een stevige liniaal? ik heb dan niet zo'n apparaat waarnaar je op zoek bent, maar heb wel misschien een tip als je er voor open staat om zelf te hobbyen:

Met een linoleum guts of embossing tool, samen met de lineaal, zou je het leer kunnen markeren (aan de achterkant bijvoorbeeld) zodat je daarna weet waar je zou moeten snijden. Een guts haalt al een deel van het leer weg waardoor je een kuiltje krijgt waarin je kan snijden, een embossing tool maakt geen schade aan het leer maar deukt het alleen iets in. Subtieler dan het gebruik van een pen om te markeren, zeg maar.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:21

Het is niet het markeren die een probleem is, maar het snijden. Ik wil echt dat het perfect is en met een mes zal dat nooit zo mooi recht zijn als met een machine....ik heb er al gezien met de hand gesneden en vind het niet zo mooi....
Misschien moet ik het toch eens proberen. Zal dat eens opzoeken, thx voor advies ;-)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:37

Ik wist niet dat dat zo heette, maar heb dat hier liggen (was er daarnet nog mee bezig :D )....misschien eens m'n mes goed scherp zetten, nu is het nogal bot geworden...