Hulp gevraagd met zadel..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anniekasaur

Hulp gevraagd met zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:23

Voordat ik de reactie krijg laat de zadelmaker komen! Die komt a.s. woensdag ook al. Maar voor nu wil ik toch eigenlijk wel even wat meningen horen..

Ik heb een haflinger (rondgeribt dus) met geen schoft, en heb op het moment een veelzijdigheidszadel waar ik zelf niet zo lekker in zit (thorowgood maxam) ik heb zelf een (half)diepe zit nodig en steun bij mijn bovenbenen/knieën wil ik lekker zitten en dat bied deze mij niet.

Ook heb ik op het moment een jc dresuurzadel tot mijn beschikking (geruild tegen over mijn kn dressuurzadel) maar van deze weet ik vrijwel zeker dat hij niet lekker ligt, en ook wil ik graag terug naar een veelzijdigheidszadel omdat dit voor mij gewoon lekkerder rijd, en ik maar 1 zadel wil hebben en toch af en toe ook wel een sprongetje wil maken en een buitenrit.

Woensdag komt macrider hier op stal om zadels aan te passen en te meten en alles, maar de thorowgood maxam die ik nu dus heb, wil ik het liefst verkopen, en de jc dressuurzadel wil ik dus het liefst omruilen voor een veelzijdigheidszadel en nu heb ik er 1 op het oog: Optimus veelzijdigheidszadel 17,5 inch, maar voor dat ik weer van alles ga aanschaffen (zo veel budget heb ik niet), is dit een goed zadel? Zijn er mensen met ervaringen? Wat is eventueel een ander goed zadel met een (half)diepe zit en steun bij de knieën/bovenbenen voor een redelijke prijs? Moet ik mijn JC dressuurzadel nog aan laten passen of niet?

En ja, ik ben zelf ook al druk aan het rondkijken, maar zoals gezegd ik heb gewoon liever wat meningen/ervaringen

Starzu

Re: Hulp gevraagd met zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:29

Ik heb een heel fijn zadel voor mijn haflinger die ik kan gebruiken voor dressuur en springen! Merk weet ik niet zal maandag voor je kijken!!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:30

Oke super dank je wel! Geeft die je ook voldoende steun? Ik ben hier echt naar op zoek ivm met mijn knieën en enkels

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:42

anniekasaur schreef:
Oke super dank je wel! Geeft die je ook voldoende steun? Ik ben hier echt naar op zoek ivm met mijn knieën en enkels

Mij geeft hij wel genoeg steun ja! Hij zit heel erg fijn bij mij dan. Ik heb denk ik wel een ander typ haflinger maar veel verschil zal het wel niet zijn. Ik zal maandag echt voor je gaan kijken!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:18

Had hetzelfde met mijn Haf: rond geribd, korte rug en geen schoft. Heb een EJ dressuurzadel laten aanpassen op haar maat. Moet zeggen dat deze na enige tijd ook ging wegzakken (heb echt ik weet niet hoeveel zadels al geprobeerd), dus heb ik toch maar weer naar de barebackpad gegrepen. Dit type is gewoon erg lastig qua zadel. Gelukkig zitten ze zonder ook heerlijk, dus dat scheelt ergens ook weer! :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:55

Optimus zegt me niet zo veel. ik zou als ik jou was kijken naar een goede tweedehandse en dan wel bij je zadel maker kopen.
Denkl dan aan stubbel kn kieffer en je hebt nog veel meer goede merken die tweedehands heel betaalbaar zijn

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

Heb je al eens gekeken naar een Massimo Trail? Heerlijk zadel wat veel wordt gebruikt op korte rondgeribte paarden (fjorden/tinkers/haf's). Nieuw zijn ze best duur, maar er zijn er ook tweedehands te koop.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 22:32

@Starzu: had je toevallig nog gekeken :D?

@shenavallie: zonder zit inderdaad ook erg lekker, maar voor mezelf vind ik het ook gewoon fijn om een zadel te hebben aangezien ik niet zo'n lefhebber ben dat ik alles zonder doe haha :p

@koetjeboe: ben inderdaad ook van de optimus afgestapt aangezien ik er niet veel over kan vinden en zelf niet zo'n zin heb om 350 aan een gokje te besteden. Heb nu een JC dressuurzadel waar ik wel positief over ben en heb nu op een JC veelzijdigheidszadel geboden, nog even afwachten! Ga morgen ook nog even bij de epplejeck kijken bij hun zadels.. Tweedehands bij de zadelmaker die komt is helaas niet mogelijk aangezien deze alleen dressuurzadels verkoopt

@Gooya: heb daar inderdaad een keer naar zitten kijken, maar ben nog geen tweedehandse tegen gekomen in mijn prijsklasse. Lijkt me inderdaad ook een fijn zadel!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:42

Als je last van je knieën en enkels hebt, kun je beter een dressuurzadel kiezen. Daarmee kan je je benen het langst maken. Dat scheelt echt! Mijn dochter heeft ook last van enkels en knieën en sinds ze met langere beugels en dus lange dressuurbenen rijdt, heeft ze geen last! En natuurlijk moet het zadel ook perfect op je paard passen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:49

De maxam kun je niet vergelijken met de T4 en T8 series.
Misschien dus ook even een nieuwer model thorowgood proberen?