Vandaag voor het eerst een zweetdeken opgelegd bij mijn pony .. Is gewoon een goedkope geweest van de Lidl, bleek gelukkig wel te passen. Maar toch, ik weet het niet goed ...
Hoe werkt een zweetdeken? Ik bedoel: wat kan ik verwachten?
De zweetdeken heeft ruim een half uur op gelegen (pony op stal) maar had niet het idee dat die echt goed droogde. Had het idee dat hij zijn hals (waar geen deken was) makkelijker droogde dan zijn lichaam

Is het mogelijk om een paard op een half uur genoeg te laten opdrogen om deze weer buiten te zetten? Dit omdat hij toch niet zo happy is op stal als de andere nog buiten loopt (hij gaat dan naar iedere voorbijganger roepen in de hoop dat die hem dan buiten zet
) en ik heb ook niet altijd de tijd om nog een uur of langer op stal rond te hangen na het werk.Ik weet dat er verschillende soorten zijn, fleece of wol, en dat je ze met & zonder hals hebt.
Wat is het beste? Wat is aan te raden? Is er een bepaald merk ofzo waar ik naar kan kijken? Of maakt het in principe niet uit. Morgen bv. ga ik naar de Decathlon, zijn deze dekens even goed als bepaalde "echte merken"? Of zit er toch echt verschil in?
) anders dan de mensenhuid, daarom zou ik voorzichtig zijn met het vergelijken van die twee en op basis van die vergelijking conclusies trekken.
Bij mij net zo
Paarden lopen nog buiten 24/7 zonder dekens
2 nov komen ze op stal t/m 1 april en krijgen ze een 200 grams regendeken op
En elke dag minimaal 6 uren buiten bij elkaar in de bak naast het rijden
Gewoon even proberen wat voor jou paard het beste werkt denk ik. 
).
(voor zover mogelijk, ik ga niet schrobben en schuren om alles zuiver te krijgen, dat dan weet niet