Zelf een cap camera maken... hoe hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elspelsz88

Zelf een cap camera maken... hoe hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 08:46

Voor een oefencross die ik ga rijden wil ik graag een camera op mijn cap plaatsen.

Aangezien de echte helm camera's best wel prijzig zijn voor 1 a 2 x gebruik ben ik opzoek naar een alternatief.

Ik zit steeds te denken.. kan ik zelf geen oude camera ( heb een kleine van Samsung) met een soort band op mijn cap bevestigen.... maar ik zou niet weten hoe ik hem vast moet gaan zetten.
>;)

Wellicht is een van jullie creatief en kan je mij helpen?

Snadrem

Re: Zelf een cap camera maken... hoe hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:47

Heb je een plaatje van de camera en je cap?

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:48

duct tape misschien?

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 08:53

Zal zsm nog even een foto maken idd!

Mijn cap is van stof... dus ben bang dat hij er dan weer afglijd..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:58

ik denk dat dat snel te zwaar wordt. Ik vind rijden met GoPro al vreselijk haha.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 09:01

Zou er ook geen andere manier zijn dan om te filmen? op Bodyprotector misschien?

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:05

owjaa dan gaat dat niet nee.. dan zou ik het ook niet weten! :S

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:18

Met bodyprotector kan wel, maar bedenk je wel dat dat heel erg gaat bewegen: Mijn ervaring is dat een camera op het lijf veel meer schokt dan een die je draagt op je hoofd, omdat kleding (en ook een bodyprotector) niet zo vast zit als een cap. Daarbij is je camerastandpunt lager, en kijk je dus meer tegen de hals en oren aan dan vanaf de cap (of vanuit je eigen zichtveld).

Een helmcamera hoeft helemaal niet zo duur te zijn, die van mij was maar 60 euro (excl. geheugenkaartje) en hij doet het hartstikke goed (voor voorbeeldfilmpjes, zie mijn topics en profiel).

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:20

Welke camera heb je dan snadrem? :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:25

Wij hebben laatst ook een gopro achtige camera gekocht voor 100 euro incl. geheugenkaart. Het hoeft dus niet zo duur te zijn. Wel heb je dan een iets minder breed beeld en zal de camera ook minder functies hebben dan een echte gopro, maar voor ons doel functioneert hij prima.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:32

Ik heb een Rollei Actioncam 100. De specificaties zijn vast wel ergens te vinden. Ik geloof dat hij evenveel frames per seconde heeft als de GoPro Zilver, het verschil zit hem er alleen in dat de beelden met GoPro helderder en scherper lijken dan met mijn simpele cameraatje en met een GoPro heb je meer montagemogelijkheden etc. Maar daar betaal je dan ook voor.

Mijn cameraatje is waterdicht tot een bepaalde diepte. De geluidsopname kwaliteit is minder goed dan bij de GoPro, omdat de microfoon achter de waterdichte klep zit. Als je die er af laat, hoor je wel gewoon geluid, maar het is natuurlijk onderhevig aan de passerende wind (en die is er nogal wat als je paard rijd, want alles suist langs je cap en camera).

Aangezien ik ook wilde proberen of het iets was, ben ik gewoon begonnen met mijn "instapmodelletje", en ik wil tegen het eind van het jaar waarschijnlijk upgraden naar een GoPro aangezien ik er wel heel erg veel gebruik van maak. Voor de prijs vind ik het een uitstekende camera! Beslist niet perfect, maar erg gebruiksvriendelijk en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit (720p HD).

ArendJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:21

Snadrem schreef:
Ik heb een Rollei Actioncam 100. De specificaties zijn vast wel ergens te vinden. Ik geloof dat hij evenveel frames per seconde heeft als de GoPro Zilver, het verschil zit hem er alleen in dat de beelden met GoPro helderder en scherper lijken dan met mijn simpele cameraatje en met een GoPro heb je meer montagemogelijkheden etc. Maar daar betaal je dan ook voor.

Mijn cameraatje is waterdicht tot een bepaalde diepte. De geluidsopname kwaliteit is minder goed dan bij de GoPro, omdat de microfoon achter de waterdichte klep zit. Als je die er af laat, hoor je wel gewoon geluid, maar het is natuurlijk onderhevig aan de passerende wind (en die is er nogal wat als je paard rijd, want alles suist langs je cap en camera).

Aangezien ik ook wilde proberen of het iets was, ben ik gewoon begonnen met mijn "instapmodelletje", en ik wil tegen het eind van het jaar waarschijnlijk upgraden naar een GoPro aangezien ik er wel heel erg veel gebruik van maak. Voor de prijs vind ik het een uitstekende camera! Beslist niet perfect, maar erg gebruiksvriendelijk en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit (720p HD).

Waarom zou je een GoPro kopen die zijn duur en er zijn best andere merken die ook erg goed zijn en veel minder kosten. Ik weet dat Rollei ook nog cxamera's met betere specificaties heeft dan de 100 die jij hebt. moet je maar een googlen

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:38

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:06

ArendJan schreef:
Waarom zou je een GoPro kopen die zijn duur en er zijn best andere merken die ook erg goed zijn en veel minder kosten. Ik weet dat Rollei ook nog cxamera's met betere specificaties heeft dan de 100 die jij hebt. moet je maar een googlen

Omdat ik al meer dan genoeg rond gezocht heb en ik toch steeds weer terug kom bij de GoPro vanwege de kwaliteit en de toepasbaarheid.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:05

Bedankt ArendJan, maar ik ben klaar met researchen en mijn keus is al lang gemaakt ;)

ArendJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:06

wat heb je gekozen?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:12

Dat heb ik op 10 oktober al gezegd :evaw:

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:57

Snadrem schreef:

Snadrem, ik ben ook op zoek naar een 'instapmodelletje' en ik vind die Rollei Actioncam 100 wel een goed alternatief.
Alleen is hij nu bijna nergens meer te koop. Ik heb hem alleen nog gevonden bij Urbansurvival.nl voor 74,- + 7,- verzendkosten.
Waar heb jij hem toen gekocht? Heeft iemand hem nog ergens goedkoper gezien?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:04

Heb zelf dezelfde camera als snadrem. Weet niet waar je woont, maar een maand of 3-4 geleden heb ik hem nog zien liggen bij een fotowinkel hier in Leiden.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:34

Oh gewoon bij een fotowinkel? Ik ben een echte onlineshopper haha.
Ik woon in Gelderland dus helaas niet bij jou in de buurt.
Ik zal eens informeren bij de plaatselijke fotowinkel hier. Bedankt!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:03

Ik heb die van mij toen gekocht bij Foto Booms. Supertevreden over de service! Ik zag echter dat ze daar ook niet meer te koop zijn.

Die van mij komt binnenkort waarschijnlijk te koop ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:22

mijne kwam destijds ook van foto booms vandaan. ben er nog steeds superblij mee en heb de camera vanochtend ook weer meegenomen voor een rondje :D!

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:11

@Snadrem, ik ben wel geïnteresseerd als je die van jou gaat verkopen. Laat maar weten als het zover is! :)