Snadrem schreef:Ik heb een Rollei Actioncam 100. De specificaties zijn vast wel ergens te vinden. Ik geloof dat hij evenveel frames per seconde heeft als de GoPro Zilver, het verschil zit hem er alleen in dat de beelden met GoPro helderder en scherper lijken dan met mijn simpele cameraatje en met een GoPro heb je meer montagemogelijkheden etc. Maar daar betaal je dan ook voor.
Mijn cameraatje is waterdicht tot een bepaalde diepte. De geluidsopname kwaliteit is minder goed dan bij de GoPro, omdat de microfoon achter de waterdichte klep zit. Als je die er af laat, hoor je wel gewoon geluid, maar het is natuurlijk onderhevig aan de passerende wind (en die is er nogal wat als je paard rijd, want alles suist langs je cap en camera).
Aangezien ik ook wilde proberen of het iets was, ben ik gewoon begonnen met mijn "instapmodelletje", en ik wil tegen het eind van het jaar waarschijnlijk upgraden naar een GoPro aangezien ik er wel heel erg veel gebruik van maak. Voor de prijs vind ik het een uitstekende camera! Beslist niet perfect, maar erg gebruiksvriendelijk en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit (720p HD).
Waarom zou je een GoPro kopen die zijn duur en er zijn best andere merken die ook erg goed zijn en veel minder kosten. Ik weet dat Rollei ook nog cxamera's met betere specificaties heeft dan de 100 die jij hebt. moet je maar een googlen