Ik gooi hier regematig de dekjes in de wasmachine en heb er nog geen eentje gehad die het niet overleefd heeft. Ook de wasmachine doet het nog steeds.
Equisync
Geplaatst: 09-10-13 19:49
Ik heb mijn dekjes uitgeleend gehad en kreeg ze terug zonder dat ze ooit gewassen waren(hebben daar zeker 2 jaar gelegen, sommigen vaak gebruikt..). Heb ze heel goed onthaard en toen op laag programma in de wasmachine gestopt(1 voor 1, twee paste net niet) Is bij alle dekjes goed gekomen(incl lime groene qhp pad en een dekje met fluwelen bovenkant, de rest waren 'gewone' dekjes).
Heb ze overigens gewoon aan de lucht laten drogen, niet in de droger
CastaMickey
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-13 19:50
Oké fijn! Op hoeveel graden? 30 of 40 ofzo? Bedankt voor je ninjasnelle reactie!
kleinvosje
Geplaatst: 09-10-13 19:50
Ja hoor, niet te heet wassen een niet te veel waspoeder, geen wasverzachter. Na het wassen uithangen over een hek oid en klaar!
Dat kan best hoor! Maar ik zou ze niet in de droger laten drogen, maar aan een wasrek.
Equisync
Geplaatst: 09-10-13 19:51
Ik had ze gewoon op 30 volgens mij. Laagste temperatuur iig
Winterdeken zou ik niet doen xd Gaat niet passen denk ik en de deken word ook enorm zwaar.
kleinvosje
Geplaatst: 09-10-13 19:52
Die is vaak te dik om erin te passen. Een regendeken doe ik wel altijd, dat past wel. Ik doe altijd 30 graden.
CastaMickey
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-13 19:52
Oké heel bedankt voor de reacties!
LePinto07
Geplaatst: 09-10-13 19:55
Dekjes was ik altijd op 30 graden met alleen een beetje wasmiddel. Wel zorg ik dat alle haren er zo goed mogelijk uit zijn. Winter dekens durf ik zelf niet maar het kan wel heb stalgenoten zat die het doen. Let wel dat wanneer je waterdichte dekens hebt deze na t wassen niet meer waterdicht zijn. Je kan er speciaal spul voor halen bijvoorbeeld harmisol dit moet je dan in de wasmachine doen of na het wassen en drogen behandelen met een waterdichte spray. Suc6!
Beau_Myrthe
Geplaatst: 09-10-13 19:57
Weet niet hoe oud je bent maar mijn moeder wil ze absoluut niet in de wasmachine dus die doet ze altijd in bad. Gewoon bad heet water met wat wasmiddel en even met de hand wassen!
Mijn moeder heeft een extra wasmachine voor haar trimsalon(daar gaan dus alle handdoeken in die ze gebruikt voor de honden te drogen ed), dus het is geen probleem als ik ze daar in duw haha Onze eigen wasmachine zou ze niet zo leuk vinden denk ik x'd
Valerie_91
Geplaatst: 09-10-13 20:00
Is er in de buurt nergens een plaats waar je je dekens kan wassen? En dan doel ik op een droogkuis of een industrieel wasmachine.
Wij hebben op de manege een wasmachine en droogkast staan, beide zijn industrieel. Per keer geraken er 7 onderlegger of 1 dik winterdeken in. Ik denk niet dat je een winterdeken zomaar in je wasmachine thuis krijgt, ook helemaal niet goed voor je wasmachine!
Mijn witte dekjes was ik altijd thuis, de rest gaat allemaal samen de wasmachine in op de manege
vuurneon
Geplaatst: 09-10-13 20:01
Een gevoerde deken is niet zo'n succes; of je moet een industriële wasmachine thuis hebben. Regendeken wil wel (wel even goed de gespen dichtdoen). Dekjes even ontharen en gewoon op 30 graden wassen, maar geen wasverzachter toevoegen! Dan neemt het dekje geen vocht meer op.
Ik was al mijn dekens en dekjes zelf, ook de gevoerde. Die krijgen wel eerst een schrobbeurt buiten met water en wasmiddel, daarna goed afspoelen. Daarna in de wasmachine, en daarna weer afspuiten. Werkt super!
Dekjes en ongevoerde dekens gaan gewoon alleen in de machine nadat ik de haren verwijderd heb.
De winterdeken is van mij nichtje en zij wist niet of die in de wasmachine kon, maar dat gaat ie nu dus niet De dekjes zijn ondertussen klaar en brandschoon, bedankt voor alle reacties!